Kamuda görevli büro çalışanlarına yönelik iş sağlığı ve güvenliği risk değerlendirmesi yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de çalışma hayatının gelişmesine paralel olarak iş sağlığı ve güvenliğinin alanında da gelişmeler yaşanmaktadır. Bu gelişmelerin ışığında hayata geçen yeni mevzuat ile Kamu Sektörü de iş sağlığı ve güvenliği yükümlülükleri altına girmiştir. Gelişen iş sağlığı ve güvenliği anlayışının temel iki ayağı olarak güvenlik kültürü ve risk değerlendirmesi karşımıza çıkmaktadır. İşyerlerinin sağlıklı ve güvenli hale getirilmesi için; çalışanlarda güvenlik kültürü oluşturulmalı ve risk değerlendirmesi ile gerekli önlemlerin alınması sağlanmalıdır. Risk değerlendirmesi işyerinde mevcut veya muhtemel tehlike kaynaklarının tesit edilmesi ile başlar. Bu tehlikelerin ne şekilde riske dönüşeceğini ve bu risklerin olası sonuçlarını ele alır. Riskler arasında yapılan öncelik sıralaması ile önlemleri belirler ve önlemlerin uygulamaya geçmesi ile ortaya çıkan durumu yeniden inceler. Bu çalışma ile iş sağlığı ve güvenliği ile yeni tanışan Kamu Sektöründe görevli ofis çalışanlarına özgü bir risk değerlendirmesi modeli oluşturulmuş ve bu modelin test edilerek çalışıyor olduğu ortaya konulmuştur. Risk değerlendirmesi modelinde; eklemeler yapılarak alternatiflerin oluşturulabileceği bir envanter bulunmaktadır. Envantere ekli şekilde çalışan risk değerleme tablosu ile risk değeri doğrudan envanter üzerinde bulunmakta ve önlemler tabloya işlenebilmektedir. Kamu işyerlerinde yer alması muhtemel bölümler üzerinden hazırlanan tablo ile çalışmayı yönlendirmek de basitleşmektedir. Risk değerlendirmesinin tek bir tablo üzerinden gerçekleştirilmesi uygulama açısından oldukça önemli avantajlar sağlamakta ve çalışmayı kolaylaştırmaktadır. Kamu kurumları için yeni bir yaklaşım olan risk değerlendirmesinin bu çalışmada yer alan model üzerinden gerçekleştirilmesinin söz konusu sektöre katkı sağlayacağı ve bundan sonra yapılacak çalışmalara zemin hazırlanacağı düşünülmektedir. In parallel with the development of working life in Turkey, developments are experienced in occupational health and safety. With new legislation in the light of these developments, OSH has also become obligatory for the Public Sector. Safety culture and risk assessment are the two main pillars of new OSH approach. To make the workplace healthy and safe; safety culture should be established among employees and precautions should be taken by implementing risk assessment. Risk assessment begins with the identification of existing or potential hazards in the workplace. It discusses how these hazards will turn into risks and the possible consequences. It determines the measures by priority among the risks and re-examines the situation arising after the implementation of measures. With this study, a risk assessment model specific to office workers of Public Sector, who is newly acquainted with OSH, has been established and tested to prove that this model works. In the model; there is an inventory in which alternatives can be created by making additions. With the risk valuation table attached to the inventory, the risk values can be calculated directly on the inventory and the measures can be recorded. Table prepared by the sections suitable for public workplaces simplifies the implimentation. Performing the assessment on a single table provides significant advantages in terms of implementation and facilitates the study. It is thought that; performing a risk assessment through the model in this study will contribute to the public sector and study will prepare ground for future studies.
Collections