S355J2 malzemesinin birleştirme yüzey açılarının yakma alın kaynak bağlantısına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yakma alın kaynağı oldukça geniş bir alana yayılmıştır. Otomotiv, elektrik, havacılık gibi endüstriler ile birlikte çeşitli ana rayların kaynakları da olmak üzere demir yolları ve zincir imalatı (baklaların kaynatılması) için de sık kullanılan bir yöntemdir. Yöntem dik kesite sahip alın, köşe ve halka biçimindeki düz ve silindirik parçaların kaynağında kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, S355 J2 Ø28 mm malzemenin yakma alın kaynağı ile birleştirilmesi öncesinde, değiştirilen birleştirme yüzey açısının malzemenin kaynak kalitesi ve metalurjik özelliklerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada S355 J2 malzeme yine S355 J2 malzemeyle sırasıyla 30°, 45°, 60°, 75° ve 90° 'lik birleştirme açıları kullanılarak yakma alın kaynağı yöntemiyle birleştirilmiştir. Birleştirilen numunelere çekme, makro ve mikro sertlik testleri yapılmıştır. Ayrıca mikro yapı fotoğrafları alınarak kaynak kalitesi incelenmiştir. Uygun parametreler dahilinde S355 J2 malzemeler, standart yakma alın kaynağı birleştirme açısı olan 90°'den farklı açılarda da birleştirilebilmektedir. Değiştirilen yüzey açıları (90°'den 30°ye) birleşim yüzey alanı artmasına sebebiyet verirken, soğuma esnasında numunelerdeki ısı daha yavaş uzaklaşmıştır. Bu sebeple ITAB bölgesi ve özellikle iri taneli bölgenin, diğer açılara göre daha fazla olduğu gözlemlenmiştir. Çekme test sonuçları, sertlik sonuçlarıyla paralellik göstererek daha düşük açılarda, kısmen daha düşük sertlik ve çekme değerleri elde edilmiştir. En düşük sertlik değerleri, numunelerin kaynak bölgelerinde elde edilmiştir. Nowadays flash butt welding is spread over a wide area. It is a common method for the welding of railways and production of chains as well as industries such as automotive, electricity and aerospace. The method is used for the welding of flat and cylindrical shaped butt, corner and ring parts have vertical cross section. The aim of this study was to investigate the effect of the modified joint surface angle on the weld quality and metallurgical properties of the material before the S355 J2 Ø28 mm material was combined with the welding of the forehead. In the study, S355 J2 material was again combined with S355 J2 material by flash butt welding method by using angles of 30°, 45°, 60°, 75° and 90° respectively. Samples which welding were subjected to tensile, macro and micro hardness tests. In addition, microstructure photographs were taken and quality of welding was examined. The S355 J2 option can be combined in different directions than 90°, which is a standard incineration angle. The modified surface angles (90° to 30°) caused the joint surface area to increase, while the heat in the cooling system samples slowed away more slowly. Therefore, it was observed that ITAB region and coarse grains were higher than the others. Tensile test results were obtained in parallel with the hardness results at lower levels, average lower hardness and tensile stage. The lowest hardness degree was obtained in the weld regions of the welds.
Collections