Search
Now showing items 1-10 of 54
İlköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin çoklu zeka kuramına göre öğretiminin öğrenci başarısına etkisi (Kastamonu örneği)
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi ?Ülkemizin Kaynakları? ünitesinin çoklu zekâ kuramına göre öğretiminin öğrenci başarısına etkisi başlığı altında çoklu zekâ yöntemi ile yapılandırmacı ...
Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırma; ilköğretim 6. sınıf matematik dersi kesirler ünitesinin oyun destekli öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2009?2010 eğitim-öğretim ...
İlköğretim (2-5. sınıf) öğretmenlerinin çarpma işlemi öğretimine ilişkin görüşleri ve öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyleri
(2018-08-06)
Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin çarpma işlemine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak, İlköğretim 2?5. sınıf Matematik Öğretim Programı'nda yer alan doğal sayılarla çarpma işlemi kazanımlarının ulaşılabilirlik ...
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin daha gelişmiş zeka alanlarının saptanması ve buna uygun çoklu zeka kuramı etkinlikleri ile öğretim yapılması
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı bireylerde farklı zeka türlerinin varlığını tespit etmek, ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji öğrencilerinin atom ve atomik yapı konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ...
Türkiye`de ilköğretim basamağında yazı eğitimi ve yazı öğretimi
(2021-04-06)
ÖZET En bilinen tanımıyla yazı; insanların duygularını, düşüncelerini başkalarına bildirmek için herhangi bir madde üzerine çizmek, kazmak veya yazmak suretiyle kullandıkları işaretlere denilmektedir. Yazı insanoğlunun ...
İlköğretim okullarında sosyal bilgiler dersini yürüten 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin kazandırılmasına ilişkin görüşleri
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda yer alan değerlerin kazandırılması sürecine ilişkin görüşlerini belirlemektir.Bu araştırma tarama modelinin kullanıldığı ...
İlköğretim fen ve teknoloji öğretiminde oyunlarla fen öğretiminin ?maddenin yapısı ve özellikleri? ünitesi için 8. sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumuna etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırma, oyunlarla fen öğretiminin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırmada, oyunlarla fen ...
Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik programındaki doğal sayılar ve işlemler konularına ilişkin durumları
(2018-08-06)
Ill ÖZET Bu çalışma, sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik programındaki (1.-5. sınıflar) `doğal sayılar` ve `işlemler` konularındaki durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2002-2003 ...
İlköğretim 7. sınıflar için uygulanan 2006 İngilizce öğretim proragramının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu araştırma, İlköğretim 7. Sınıf İngilizce Öğretim Programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Ankara ili Altındağ ilçesindeki ilköğretim okullarındaki 7. sınıf İngilizce derslerine ...
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin Türkçe derslerinde öğretim materyalleri kullanma durumları
(2018-08-06)
Bu araştırmanın çalışma evreni, Yozgat ili Sorgun ilçesinde görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmeleridir. Çalışma evrenini temsil etmek üzere, örneklem olarak rasgele seçilen 80 öğretmene, araştırmacı tarafından geliştirilen ...