Search
Now showing items 1-10 of 54
Receptive and productive knowledge of discourse markers: A case study of ELT prospective teachers
(2018-08-06)
Yabancı dil öğrenenlerin hedef dilde yeterli olmaları için anlama ve üretme becerilerini geliştirmek önemlidir. Bu yeterlik seviyesine ulaşmak için yazılı ve sözlü söylem araçlarını etkili bir şekilde kullanmak gerekmektedir. ...
The relationship between metacognitive stategy training and vocabulary acquisition
(2018-08-06)
Pek çok yabancı dil öğrencisinin yeni öğrenilen sözcükleri akılda tutmakta sorun yaşadığı bilinen bir durumdur. Dil öğreniminde zorluk çeken öğrencilerin özellikle kelime öğrenmede ciddi problemler yaşadığı söylenebilir. ...
An investigation into the relationship between emotional intelligence of ELT students and their request speech act realization patterns
(2018-08-06)
Bu çalışmanın ana amacı dördüncü sınıf İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin duygusal zekâları ve rica söz eylemlerini gerçekleştirme şekilleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemek ve bu öğrencilerin duygusal ...
The Application of total quality management (TQM) in English teaching (ELT)
(2018-08-06)
137 ÖZET Bu çalışma toplam kalite yönetiminin Kara Harp Okulu'ndaki bir İngilizce dersinde uygulanabilirliğini izlemek amacını taşımaktadır. Çalışma için seçilen denekler 30 kişilik bir sınıftaki harbiyelilerdir. ...
Retention differences between university students instructed with storyteling technique as part of TPRS method and those with traditional techniques: A natural approach perspective
(2018-08-06)
Yabancı dil öğretiminde kelime öğretimi oldukça büyük öneme sahiptir. Ders içinde zamanın kısıtlı olmasından dolayı sınıf içinde etkili bir kelime öğretim yönteminin kullanılması kelimeleri uzun süreli hafızada tutmada çok ...
The relationship between students` failure attributions and metacognitive awareness in an EFL context
(2020-05-15)
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin devlet okullarında seneler boyunca verilen dil eğitimine rağmen dil yeterliliklerini geliştirmek konusunda zorlandıkları belirlenmiştir. Başarısızlıklarına anlam ...
The implementation of VEO in an English language education context: A focus on teacher questioning practices
(2019-03-25)
Bu çalışma, VEO ve yansıtıcı bir öğretmen eğitim programının öğretmen dil farkındalığının ve 'etkileşimi öğrenmede aracı ve yardımcı olan bir araç olarak kullanma yeteneği' (Walsh 2011, p. 158) olarak tanımlanan ...
The use of constructive feedback in speaking and writing tasks at Gazi University Research and Application Center for Instruction of Foreign Languages
(2018-08-06)
Bu çalışma Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Uygulama ve Araştırma Merkezi konuşma ve yazma etkinliklerinde yapıcı geribildirim kullanımını araştırmaktadır. Bu çalışmayı yürütmek amacıyla tanımlayıcı metot takip edilmiştir.Giriş ...
An experimental study on improving reading comprehension skills of teacher trainees at Gazi̇ University English Language Teaching Department through literature - based critical thinking activities
(2018-08-06)
Bu çalışma Gazi Üniversitesi İngilizce öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının okuduğunu anlama becerilerinin edebiyat temelli eleştirel düşünme stratejileri yoluyla geliştirilmesinin incelenmesi amacıyla ...
Strategies for salving reading comprehension
(2018-08-06)
i i i ÖZET Dil, düşünce ve kültür arasındaki yakın bir ilişki olduğu fikri yabancı dil öğretimi alanında yeni bir ufuk açmıştır. Bu yüzden yirminci yüzyılın ikinci yarısında, ilgi alanı sadece dilbilimsel sistemlerden ...