İlköğretim okullarında düşünme eğitimi -Cumhuriyet Dönemi-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında yapılan `düşünme eğitimi` çalışmalarının genel düzeyde bir fotoğrafını çekmektir. Araştırma ağırlıklı olarak kaynak taraması yoluyla elde edilen veriler üzerinde sürdürülmüş ve tamamlanmıştır. Diyarbakır Merkez İlçe ilköğretim okullarında çalışan 600 dolayındaki öğretmenin görüşleriyle desteklenmiştir. Araştırmayla elde edilen bulguların özeti şöyledir:. `Düşünme eğitimi` konusunda ülkemizde belli düzeyde bir bilgi birikimi bulunmaktadır. Ancak, bu birikim çağın gereklerine uygun bir düşünme eğitimi verebilmek için yeterli değildir.. `Düşünme eğitimi` alanındaki yetersizliklerin, bireyin kendisini gerçekleştirmesi, ülkelerin gelişmişliği ve dünyanın geleceğini olumsuz yönde etkilediği söylenebilir.. Bugün için ülkemizde `düşünme eğitimi` adına yapılanlar yeterli değildir. Bilgi ve bilinç eksikliği, eğitim programlarının ve araç-gereçlerin yetersizliği söz konusudur. Hedefler genel düzeyde ifade edilmiş, eğitim ortamı ve öğrenme / öğretme yöntemleri `düşünme eğitimine` hizmet edecek nitelikte görülmemektedir.. İlköğretim aşamasındaki eğitim programları, farklı düşünme biçimlerine ait açıklamalardan yoksundur.. İlköğretim okulları öğretmenleri `düşünme eğitiminin` ne denli önemli olduğunun farkındadır. Ill ABSTRACT The purpose of this study is to bring a general point of view to the studies of `thinking education` in primary schools.Study has mostly continued and carried on the datum which obtaihed by means of source seaching.However, it has just been supported about six hundred teachers that have duty in Diyarbakır central county primary schools. The findings have.been obtained from the study are like this:. There is also information accumulation about `thinking education` on a certain level in our country. However, this accumulation isn't efficient to give an `thinking education` that is appropriate for the age.. The deficiencies in `thinking education` field affects.. İt is possible to say that the deficiencies in ` thinking education` `field affect one's realizing her/his self being, development of the countries and future of the world in a negative way.. Today, the thing which have been performed in ` thinking education` field are not efficient. Lackness of information and conciousness, also deficiency means-equipment and teaching schedule has been discussed. Aims have been expressed superficially, education circumstances and learning/ teaching methods aren't supposed having efficient quality to serve `thinking education``.. Education programs which are at the stage of primary education don't cotain the explanations of different thinking styles.. Teachers of primary schools are aware of the importance of the ` thinking education`.
Collections