Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorÇakmak, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:39:45Z
dc.date.available2020-12-10T12:39:45Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291946
dc.description.abstractII ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında yapılan `düşünme eğitimi` çalışmalarının genel düzeyde bir fotoğrafını çekmektir. Araştırma ağırlıklı olarak kaynak taraması yoluyla elde edilen veriler üzerinde sürdürülmüş ve tamamlanmıştır. Diyarbakır Merkez İlçe ilköğretim okullarında çalışan 600 dolayındaki öğretmenin görüşleriyle desteklenmiştir. Araştırmayla elde edilen bulguların özeti şöyledir:. `Düşünme eğitimi` konusunda ülkemizde belli düzeyde bir bilgi birikimi bulunmaktadır. Ancak, bu birikim çağın gereklerine uygun bir düşünme eğitimi verebilmek için yeterli değildir.. `Düşünme eğitimi` alanındaki yetersizliklerin, bireyin kendisini gerçekleştirmesi, ülkelerin gelişmişliği ve dünyanın geleceğini olumsuz yönde etkilediği söylenebilir.. Bugün için ülkemizde `düşünme eğitimi` adına yapılanlar yeterli değildir. Bilgi ve bilinç eksikliği, eğitim programlarının ve araç-gereçlerin yetersizliği söz konusudur. Hedefler genel düzeyde ifade edilmiş, eğitim ortamı ve öğrenme / öğretme yöntemleri `düşünme eğitimine` hizmet edecek nitelikte görülmemektedir.. İlköğretim aşamasındaki eğitim programları, farklı düşünme biçimlerine ait açıklamalardan yoksundur.. İlköğretim okulları öğretmenleri `düşünme eğitiminin` ne denli önemli olduğunun farkındadır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT The purpose of this study is to bring a general point of view to the studies of `thinking education` in primary schools.Study has mostly continued and carried on the datum which obtaihed by means of source seaching.However, it has just been supported about six hundred teachers that have duty in Diyarbakır central county primary schools. The findings have.been obtained from the study are like this:. There is also information accumulation about `thinking education` on a certain level in our country. However, this accumulation isn't efficient to give an `thinking education` that is appropriate for the age.. The deficiencies in `thinking education` field affects.. İt is possible to say that the deficiencies in ` thinking education` `field affect one's realizing her/his self being, development of the countries and future of the world in a negative way.. Today, the thing which have been performed in ` thinking education` field are not efficient. Lackness of information and conciousness, also deficiency means-equipment and teaching schedule has been discussed. Aims have been expressed superficially, education circumstances and learning/ teaching methods aren't supposed having efficient quality to serve `thinking education``.. Education programs which are at the stage of primary education don't cotain the explanations of different thinking styles.. Teachers of primary schools are aware of the importance of the ` thinking education`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında düşünme eğitimi -Cumhuriyet Dönemi-
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmThinking education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid122905
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117076
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess