İlköğretim okullarında İngilizce öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Diyarbakır örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yabancı dil özellikle ngilizce öğretiminin, ne Cumhuriyet Dönemiöncesinde ne de Cumhuriyetin kurulduğu 1923'ten bu yana hedeflerine ulaşmadığı eğitimçevrelerinde genel kabul gören bir görüştür. Yabancı dil olarak ngilizce öğretimialanında birçok çaba harcanmasına rağmen pek başarılı bir sonuç elde edilemediğisöylenebilir.? lköğretim Okullarında ngilizce Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklere lişkin ÖğretmenGörüşlerinin Değerlendirilmesi (Diyarbakır Örneği)? adındaki bu araştırma öğrenci veeğitimcilerin karşılaştıkları başlıca güçlükleri belirleme, ölçme ve olası çözümleri önermeamacıyla hazırlanmıştır.Problem verileri, Diyarbakır ilindeki Milli Eğitim Bakanlığına ait ilköğretimokullarında 2004-2005 öğretim yılında görev yapan ngilizce öğretmenleri arasındangelişigüzel secilen 107 öğretmenden anket yoluyla elde edilmiştir.Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, başlıca sorunların ngiliz veTürk dilinin, sosyo-linguistik, semantik ve sentaktik özelliklerinin kapsamlı bir şekildeincelenmeden, öğretim yaklaşımlarının ve yöntemlerinin belirlenip uygulamayakonulmasının yanısıra kalabalık sınıflardan, uygun olmayan nitelikteki öğretmenlerden vediğer olumsuz eğitimsel unsurlardan ortaya çıktığı belirlenmiştir.Bu araştırma, ngilizcenin ilköğretim düzeyinde yabancı dil olarak öğretimindekarşılaşılan mevcut sorunlara ve ngilizcenin daha etkin ve verimli bir şekilde öğretilmesive öğrenilmesine çözümler önermek amacıyla yapılmıştır.Anahtar sözcükler: ngilizce öğretimi, yöntem, sosyo-linguistik, semantik, sentaks It seems to be accepted in the educational circles, English language teaching inTurkey has not reached its objectives either since the foundation of the republic in 1923or during the earlier Turkish educational history. Much seems to have been done onteaching of English as a foreign language (TEFL) but little has been achieved so far.This study named ?The Difficulties in Teaching of English as a ForeignLanguauge in Turkish Primary Schools? was aimed at determining and measuring theprincipal difficulties both the educators and learners encounter and propose any possiblesolutions.Data was obtained through a questionnaire from randomly selected 107 Englishlanguage teachers working at Turkish State Primary Schools in the province ofDiyarbakır during 2004- 2005 school year.The findings revealed that major problems seem to lie behind the determinationand implementation of teaching approaches and methods without cogitating on socio-linguistics, semantical and syntactic concepts of both the languages, English andTurkish as well as unfavourable circumstances of schools such as overcrowdedclassrooms, inadequately qualified teachers and other adverse educational elements.This study attempts to propose solutions for the current problems of the teaching ofEnglish at primary school level and pave the way for more effective and efficientapproaches for the English language teaching and learning.Key words: TEFL, primary school, methodology, socio-linguistics, semantics, syntax.
Collections