Show simple item record

dc.contributor.advisorAşılıoğlu, Bayram
dc.contributor.authorSevinç, Kemal Ümit
dc.date.accessioned2020-12-10T12:38:39Z
dc.date.available2020-12-10T12:38:39Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291562
dc.description.abstractTürkiye'de yabancı dil özellikle ngilizce öğretiminin, ne Cumhuriyet Dönemiöncesinde ne de Cumhuriyetin kurulduğu 1923'ten bu yana hedeflerine ulaşmadığı eğitimçevrelerinde genel kabul gören bir görüştür. Yabancı dil olarak ngilizce öğretimialanında birçok çaba harcanmasına rağmen pek başarılı bir sonuç elde edilemediğisöylenebilir.? lköğretim Okullarında ngilizce Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklere lişkin ÖğretmenGörüşlerinin Değerlendirilmesi (Diyarbakır Örneği)? adındaki bu araştırma öğrenci veeğitimcilerin karşılaştıkları başlıca güçlükleri belirleme, ölçme ve olası çözümleri önermeamacıyla hazırlanmıştır.Problem verileri, Diyarbakır ilindeki Milli Eğitim Bakanlığına ait ilköğretimokullarında 2004-2005 öğretim yılında görev yapan ngilizce öğretmenleri arasındangelişigüzel secilen 107 öğretmenden anket yoluyla elde edilmiştir.Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, başlıca sorunların ngiliz veTürk dilinin, sosyo-linguistik, semantik ve sentaktik özelliklerinin kapsamlı bir şekildeincelenmeden, öğretim yaklaşımlarının ve yöntemlerinin belirlenip uygulamayakonulmasının yanısıra kalabalık sınıflardan, uygun olmayan nitelikteki öğretmenlerden vediğer olumsuz eğitimsel unsurlardan ortaya çıktığı belirlenmiştir.Bu araştırma, ngilizcenin ilköğretim düzeyinde yabancı dil olarak öğretimindekarşılaşılan mevcut sorunlara ve ngilizcenin daha etkin ve verimli bir şekilde öğretilmesive öğrenilmesine çözümler önermek amacıyla yapılmıştır.Anahtar sözcükler: ngilizce öğretimi, yöntem, sosyo-linguistik, semantik, sentaks
dc.description.abstractIt seems to be accepted in the educational circles, English language teaching inTurkey has not reached its objectives either since the foundation of the republic in 1923or during the earlier Turkish educational history. Much seems to have been done onteaching of English as a foreign language (TEFL) but little has been achieved so far.This study named ?The Difficulties in Teaching of English as a ForeignLanguauge in Turkish Primary Schools? was aimed at determining and measuring theprincipal difficulties both the educators and learners encounter and propose any possiblesolutions.Data was obtained through a questionnaire from randomly selected 107 Englishlanguage teachers working at Turkish State Primary Schools in the province ofDiyarbakır during 2004- 2005 school year.The findings revealed that major problems seem to lie behind the determinationand implementation of teaching approaches and methods without cogitating on socio-linguistics, semantical and syntactic concepts of both the languages, English andTurkish as well as unfavourable circumstances of schools such as overcrowdedclassrooms, inadequately qualified teachers and other adverse educational elements.This study attempts to propose solutions for the current problems of the teaching ofEnglish at primary school level and pave the way for more effective and efficientapproaches for the English language teaching and learning.Key words: TEFL, primary school, methodology, socio-linguistics, semantics, syntax.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleİlköğretim okullarında İngilizce öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Diyarbakır örneği)
dc.title.alternativeThe analysis of teachers' views regarding the difficulties in teaching of English as a foreign language in Turkish primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid202290
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204343
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess