Konsol uzunluğunun değişmesi durumunda yapı taşıyıcı sisteminde düşey elemanlarının süreksizliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ivÖZETYapı taşıyıcı sistemlerinde (düzlem ve uzay), kolonların konsol kirişlereoturması durumunda, konsol açıklığının artışına göre, statik ve dinamik etkileriinceleyebilmek ve karşılaştırabilmek amacı ile 6 katlı konsol kirişsiz bir ana modelve bu ana modele bağlı olarak, 1.50m, 1.75m, 2.00m, 2.25m, 2.50m, 2.75m konsolkirişli düzlem sistemler oluşturulmuş ve bu konsol kirişlerin uçlarına kolonlaroturtulmuştur. Daha sonra bu konsol kirişlerin diğer (iç taraftaki) ucundaki kolonlarkaldırılmıştır. Bu oluşturulan yedi modelin analizleri yapılmış ve sonuçlaryorumlanmıştır. Bu sistemlere,a-Düşey Yük ( 1.4G+1.6Q ),b-Eşdeğer Deprem Yükü,c-Dinamik Yük,yüklemeleri, sonlu elemanlar metodu ile uygulanarak, statik ve dinamik çözümleryapılmıştır.Elde edilen sonuçlar ile çerçeve sistemlerde, konsol açıklıkları arttıkçameydana gelen değişimler karşılaştırılmıştır. Yapılan kıyaslamalar ve çözümler,diyagramlar, çizelgeler ve şekiller halinde ekte sunularak ?Kolonun Konsol KirişeOturması ile Oluşturulan Düzensizlik? incelenmiş ve sonuçlar verilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Konsol Kiriş, Süreksizlik, Dinamik, Statik, Düzlem vABSTRACTThe main purpose of this study is investigation of changes of cross-sectioninfluence in two and three dimensional of structural system for seat columns tocantilever beams and changing the frame spaning under the static and dynamicloadings. For this purpose two dimensional six-story frame system is formed andadding cantilever beams to outer columns on first story, then adding a column to endof cantilever beam which is gone on to the last story. Firstly we made a 6 storymain model and added cantilever beams to this main model which arelength 1.50m, 1.75m, 2.00m, 2.25m, 2.50m, 2.75m, then we addedcolumns the end of these cantilever beams. At last we removed theinner columns. We made investigations with this seven systems and wedid interpretation and comparing. We applied three kinds of loads;a-Vertical Loads ( 1.4G+1.6Q )b-Earthquake loadsc-Dynamic loadsTo these systems and solutions were found statics and dynamics by usingfinite elements method programmes.KEYWORDS: Cantilever Beam, Discontiunity, Dynamic, Static, Plane
Collections