Show simple item record

dc.contributor.advisorMertol, Aytaç
dc.contributor.authorKaya, Ömer Ali
dc.date.accessioned2020-12-10T12:32:55Z
dc.date.available2020-12-10T12:32:55Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/288965
dc.description.abstractivÖZETYapı taşıyıcı sistemlerinde (düzlem ve uzay), kolonların konsol kirişlereoturması durumunda, konsol açıklığının artışına göre, statik ve dinamik etkileriinceleyebilmek ve karşılaştırabilmek amacı ile 6 katlı konsol kirişsiz bir ana modelve bu ana modele bağlı olarak, 1.50m, 1.75m, 2.00m, 2.25m, 2.50m, 2.75m konsolkirişli düzlem sistemler oluşturulmuş ve bu konsol kirişlerin uçlarına kolonlaroturtulmuştur. Daha sonra bu konsol kirişlerin diğer (iç taraftaki) ucundaki kolonlarkaldırılmıştır. Bu oluşturulan yedi modelin analizleri yapılmış ve sonuçlaryorumlanmıştır. Bu sistemlere,a-Düşey Yük ( 1.4G+1.6Q ),b-Eşdeğer Deprem Yükü,c-Dinamik Yük,yüklemeleri, sonlu elemanlar metodu ile uygulanarak, statik ve dinamik çözümleryapılmıştır.Elde edilen sonuçlar ile çerçeve sistemlerde, konsol açıklıkları arttıkçameydana gelen değişimler karşılaştırılmıştır. Yapılan kıyaslamalar ve çözümler,diyagramlar, çizelgeler ve şekiller halinde ekte sunularak ?Kolonun Konsol KirişeOturması ile Oluşturulan Düzensizlik? incelenmiş ve sonuçlar verilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Konsol Kiriş, Süreksizlik, Dinamik, Statik, Düzlem
dc.description.abstractvABSTRACTThe main purpose of this study is investigation of changes of cross-sectioninfluence in two and three dimensional of structural system for seat columns tocantilever beams and changing the frame spaning under the static and dynamicloadings. For this purpose two dimensional six-story frame system is formed andadding cantilever beams to outer columns on first story, then adding a column to endof cantilever beam which is gone on to the last story. Firstly we made a 6 storymain model and added cantilever beams to this main model which arelength 1.50m, 1.75m, 2.00m, 2.25m, 2.50m, 2.75m, then we addedcolumns the end of these cantilever beams. At last we removed theinner columns. We made investigations with this seven systems and wedid interpretation and comparing. We applied three kinds of loads;a-Vertical Loads ( 1.4G+1.6Q )b-Earthquake loadsc-Dynamic loadsTo these systems and solutions were found statics and dynamics by usingfinite elements method programmes.KEYWORDS: Cantilever Beam, Discontiunity, Dynamic, Static, Planeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKonsol uzunluğunun değişmesi durumunda yapı taşıyıcı sisteminde düşey elemanlarının süreksizliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation vertical elements discontiunity of structural system for changing the cantilever lengths
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid171134
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid184371
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess