Nevşehir gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gastronomi ürünleri ülkeleri, bölgeleri ve destinasyonları diğerlerinden farklı kılan ve rekabet avantajı sağlayabilen ürünlerdir. Fakat sadece gastronomi ürünlerinin varlığı ve çeşitliliği bölgeyi turistler tarafından tercih edilen bir yer yapmak için yeterli değildir. Gastronomi turizminin gelişim göstermesi için aynı zamanda bölgedeki tüm paydaşların ve bölge gastronomi imajının belirlenen hedeflere ulaşmada destekleyici unsurlar olması gerekmektedir. Bu sebeple gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi ve mevcut durumu ile yetersizliklerinin tespit edilmesi stratejik bir öneme sahiptir. Bu araştırmanın amacı Nevşehir gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi ve mevcut potansiyelin görülmesi ile Nevşehir'de gastronomi turizminin geliştirilmesine yönelik stratejiler sunmaktır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket formu kullanılmıştır. Ankette yer alan gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyini belirlemeye yönelik ifadeler bu konu ile ilgili geçmişte yapılan geçerliliği ve güvenilirliği kabul görmüş bir ölçekten yararlanılarak oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında anket, `Turizm İşletme Belgeli` 4 ve 5 yıldızlı otel ve butik otel yöneticilerine, yiyecek-içecek işletmeleri ile A grubu seyahat acentelerinin üst kademe yöneticilerine yüz yüze uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Nevşehir'de gastronomi turizminin yeterince gelişmediği saptanmıştır. Ancak Nevşehir'deki mevcut turizm hareketliliği ilde gastronomi turizminin geliştirilmesi için avantaj sağlamaktadır. Gastronomy products are the products that make countries, regions and destinations different from others and can provide competitive advantage. However, the existence and diversity of gastronomy products is not enough to make the region a place preferred by tourists. For the development of gastronomy tourism, all stakeholders in the region and the regional gastronomy image should be supportive elements in achieving the desired targets. For this reason, it has a strategic importance to determine the development level of gastronomy tourism and to determine its current situation and deficiencies. The aim of this study is to determine the development level of Nevşehir gastronomy tourism and to with the recognition of the current potential; to present strategies for the development of gastronomy tourism in Nevşehir. The questionnaire was used as the data collection method. Expressions aiming to determine the level of development of gastronomy tourism in the questionnaire have been formed by using a scale that has been validated and reliable in the past. Within the scope of the survey, Tourism Operating Certificate was applied face to face to 4 and 5 star hotel and boutique hotel managers, food and beverage companies and top management of A group travel agencies. As a result of the study, it was determined that gastronomy tourism was not developed sufficiently in Nevşehir. However, the current tourism mobility in Nevşehir provides an advantage for the development of gastronomic tourism in the province.
Collections