Acil servise başvuran hastaların demografik özellikleri, aciliyet algıları, bu algıyı etkileyen faktörler ve acil servise bakış açıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde Acil servislere olan başvurular sürekli artış göstermektedir. Literatürde acil olmayan yakınmalar ile acil servise başvuru oranları geniş bir yelpazede dağılmaktadır (%7–94). Bunun nedeni aciliyet algısı açısından bir standardın olmaması ve hastalarla birinci basamak hekimleri arasında yeterli koordinasyonunun sağlanamamasıdır. Bu nedenle gerçek acil vaka, tanı ve tedavi sürecinde aksamalar yaşamaktadır. Çalışmamızda ATATÜRK Eğitim Araştırma Hastanesi Acil Servisi 'ne gelen hastaların hakkındaki aciliyet algılarını, acil servise bakış açılarını ve ailelerin yanlış aciliyet algılamasının nedenlerini araştırdık. The study is applied on patients who come to the İAEH's emergency unit between Aug. 1 and Oct. 31, 2014. Patients filled questionnaires that measure their emergencies. The questionnaires asked the patients' demographic features, the duration of time spent with doctors, the time when their symptoms started to appear, how long has passed since symptoms appeared, the time that passed while the patients were waiting at the emergency units, why the patients came to the emergency unit and factors that affect the patients' perception of emergency.
Collections