Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Zeynep
dc.contributor.authorPayza, Umut
dc.date.accessioned2020-12-10T12:19:31Z
dc.date.available2020-12-10T12:19:31Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/282639
dc.description.abstractGünümüzde Acil servislere olan başvurular sürekli artış göstermektedir. Literatürde acil olmayan yakınmalar ile acil servise başvuru oranları geniş bir yelpazede dağılmaktadır (%7–94). Bunun nedeni aciliyet algısı açısından bir standardın olmaması ve hastalarla birinci basamak hekimleri arasında yeterli koordinasyonunun sağlanamamasıdır. Bu nedenle gerçek acil vaka, tanı ve tedavi sürecinde aksamalar yaşamaktadır. Çalışmamızda ATATÜRK Eğitim Araştırma Hastanesi Acil Servisi 'ne gelen hastaların hakkındaki aciliyet algılarını, acil servise bakış açılarını ve ailelerin yanlış aciliyet algılamasının nedenlerini araştırdık.
dc.description.abstractThe study is applied on patients who come to the İAEH's emergency unit between Aug. 1 and Oct. 31, 2014. Patients filled questionnaires that measure their emergencies. The questionnaires asked the patients' demographic features, the duration of time spent with doctors, the time when their symptoms started to appear, how long has passed since symptoms appeared, the time that passed while the patients were waiting at the emergency units, why the patients came to the emergency unit and factors that affect the patients' perception of emergency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleAcil servise başvuran hastaların demografik özellikleri, aciliyet algıları, bu algıyı etkileyen faktörler ve acil servise bakış açıları
dc.title.alternativeEmergency perception of patients applying emergency service, their attitude and factors that affect this process
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAcil Tıp Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmEmergency medical services
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmDemography
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmFamily
dc.identifier.yokid10069794
dc.publisher.instituteİzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid386486
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess