XX. yüzyıl başlarında Gaziantep`te eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ 20. YÜZYIL BAŞLARINDA GAZİANTEP'TE EĞİTİM (1900-1930) Yusuf ÇETİN Tarih Eğitimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 1999 Danışman: Prof. Dr. Adnan ŞİŞMAN 20. y.y. başlarında Gaziantep'te eğitim üç bölümde incelenmiştir. Bunlardan birincisi; Tanzimat'tan sonra açılan modern eğitim kurumlandır. Devlet desteği olmadan, Gaziantep'te kurulan özel eğitim derneklerinin desteğiyle eğitim-öğretim yapmışlardır. Özel eğitim derneklerinin tüm çabalarına rağmen eğitim açısından yeterli gelişme kaydedilememiştir. Özellikle I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele dönemlerinde eğitim durma noktasına gelmiştir. İkincisi; medreselerdir. 20. y.y. başlarında Gaziantep medreseleri önemli bir gerileme içine girmiştir. Üçüncüsü ise; azınlık ve yabancı okullarıdır. Bu okullar yukarıda belirtilen eğitim kurumlarına nazaran; okullaşma, öğrenci sayısı, bina durumu ve araç-gereç bakımından çok üstün durumdadırlar. Yabancı ve azınlık okulları, I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele'den sonra Gaziantep eğitim tarihinden tamamen silinmişlerdir. vıı ABSTRACT Master of Arts Thesis Summary Education in the Beginnings of 20th Century in Gaziantep (1900-1930) Afyon Kocatepe University. Social Science Institute. History Teaching Section June 1999 Supervisor Prof Dr. Adnan Şişman Education at the verge of the 20th Century in Gaziantep can be studied in three parts. Firstly, modern institutions for education, which had been teaching without governmental support but with the support of local associations for education. Inspite of all the efforts of there associations they couldn't make much success. Especially during the days of the 1. World War and Milli Mücadele (Independence War) there was almost no education. Secondly, the medressehs. At the beginning of the 20th -century there had been an important regression in the medressehs of Gaziantep. Thirdly, the schools of the minorities and foreigners. Incomparison to the above mentioned institutions there scrolls were superior in the amount of their schools, students, condition of their school - buildings and teaching devices and materials. After the end of the 1. World War and Milli Mücadele (Independence - War) the schools of the minorities and foreigners disappeared completely.
Collections