Show simple item record

dc.contributor.advisorŞişman, Adnan
dc.contributor.authorÇetin, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-02T09:52:45Z
dc.date.available2020-12-02T09:52:45Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27814
dc.description.abstractVI YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ 20. YÜZYIL BAŞLARINDA GAZİANTEP'TE EĞİTİM (1900-1930) Yusuf ÇETİN Tarih Eğitimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 1999 Danışman: Prof. Dr. Adnan ŞİŞMAN 20. y.y. başlarında Gaziantep'te eğitim üç bölümde incelenmiştir. Bunlardan birincisi; Tanzimat'tan sonra açılan modern eğitim kurumlandır. Devlet desteği olmadan, Gaziantep'te kurulan özel eğitim derneklerinin desteğiyle eğitim-öğretim yapmışlardır. Özel eğitim derneklerinin tüm çabalarına rağmen eğitim açısından yeterli gelişme kaydedilememiştir. Özellikle I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele dönemlerinde eğitim durma noktasına gelmiştir. İkincisi; medreselerdir. 20. y.y. başlarında Gaziantep medreseleri önemli bir gerileme içine girmiştir. Üçüncüsü ise; azınlık ve yabancı okullarıdır. Bu okullar yukarıda belirtilen eğitim kurumlarına nazaran; okullaşma, öğrenci sayısı, bina durumu ve araç-gereç bakımından çok üstün durumdadırlar. Yabancı ve azınlık okulları, I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele'den sonra Gaziantep eğitim tarihinden tamamen silinmişlerdir.
dc.description.abstractvıı ABSTRACT Master of Arts Thesis Summary Education in the Beginnings of 20th Century in Gaziantep (1900-1930) Afyon Kocatepe University. Social Science Institute. History Teaching Section June 1999 Supervisor Prof Dr. Adnan Şişman Education at the verge of the 20th Century in Gaziantep can be studied in three parts. Firstly, modern institutions for education, which had been teaching without governmental support but with the support of local associations for education. Inspite of all the efforts of there associations they couldn't make much success. Especially during the days of the 1. World War and Milli Mücadele (Independence War) there was almost no education. Secondly, the medressehs. At the beginning of the 20th -century there had been an important regression in the medressehs of Gaziantep. Thirdly, the schools of the minorities and foreigners. Incomparison to the above mentioned institutions there scrolls were superior in the amount of their schools, students, condition of their school - buildings and teaching devices and materials. After the end of the 1. World War and Milli Mücadele (Independence - War) the schools of the minorities and foreigners disappeared completely.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleXX. yüzyıl başlarında Gaziantep`te eğitim
dc.title.alternativeEducation in the beginnigs of the 20th century in Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmForeign schools
dc.subject.ytm20. century
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmMinority schools
dc.subject.ytmMadrasahs
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid89750
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89750


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess