Pazarlama fonksiyonunda halkla ilişkilerin yapılandırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halkla ilişkiler çalışmalarının özellikle 1980'li yıllardan itibaren geçirdiği evrim süreci sonucunda kapsamının genişlediği görülmektedir. Bu durum işletmelerde fonksiyonlararası görev dağılımının yeniden gözden geçirilmesini gerektirmektedir. Bu çalışmada birbiriyle yakın etkileşim halinde bulunan pazarlama fonksiyonu ve halkla ilişkiler fonksiyonunun görev ve kapsamının netleştirilmesi çalışmalarına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Bu tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır, ilk bölümde pazarlama kavramı ve kapsamı, ikinci bölümde halkla ilişkilerin tanımı ve kapsamı özet olarak sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde halkla ilişkilerin gerek uygulamadaki gerekse teorideki mevcut durumu ele alınarak, günümüz koşullarında bulunması gereken konumu hakkında önerilerde bulunulmuştur. The scope of public relations studies has widened because of the evaluation process that they have undergone during 1980. This situation requires the review of interfunctional task distribution in managements. In this study it is aimed to contributing to the efforts for crystalizing task and scope of marketing and public relations functions that effect each other closely. This thesis consists of three main chapters. In the first chapter, marketing term and its scope and in the second chapter the term of public relation and its scope have been examined in brief. In the last chapter, the existing situation of public relations in both theory and application has been studied and some proposals have been made about its location at which it must take place in todays conditions.
Collections