E-öğrenme tercihini etkileyen bireysel unsurlar: Yurtlarda kalan üniversite öğrencileri üzerinde ampirik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız asırda eğitim ve öğretimin ehemmiyetini çok daha fazla hissetmekteyiz. Eğitim ve öğretim sadece öğrenim çağındaki bireyler içindir anlayışı da ortadan kalkmıştır. Öğrenciler akademik başarıları için eğitim ve öğretime gereksinim duyarlarken, çalışma hayatında olan bireyler de kariyerleri için ihtiyaç duymaktadırlar. Bilgisayar, internet teknolojilerinin gelişimi ve telekominikasyonun yaygınlaşması e-öğrenme ile eğitime rağbeti arttırmıştır. Türkiye'de ve dünyada e-öğrenme ile ilgili yapılan araştırmalar da artmaktadır. Bu araştırmada e-öğrenme ile eğitime devam etme niyeti ve bu niyete etki eden unsurlar ele alınacaktır.Ampirik veri İstanbul Anadolu yakasındaki devlet ve özel üniversitelerde, muhtelif bölümlerde eğitim gören, KYK ve özel öğrenci yurtlarında barınan 148 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin internet öz yeterlilikleri, bilgisayara karşı olumsuz tutumlarının ve bilgisayar endişesinin e-öğrenme ile eğitime devam niyeti arasındakı ilişkileri kapsamaktadır. Araştırmanın bulguları; internet özyeterliliğinin, e-öğrenme ile eğitime devam etme niyeti arasında pozitif bir ilişki olduğunu, bilgisayara karşı olumsuz tutumun ve bilgisayar endişesinin anlamlı bir etkisinin bulunmadığını göstermektedir. In the present century, we feel the importance of education and training much more. The understanding that education and training is only for individuals of learning age has also disappeared. While students need education and training for their academic success, individuals in working life need them for their careers. The development of computer and internet technologies and the spread of telecommunication have increased the inclination to education through e-learning. The research on e-learning is increasing in Turkey and the world. In this research, the intention to continue education with e-learning and the factors affecting this intention will be discussed. The empirical data were collected from 148 students from various departments of state and private universities on the Asian side of Istanbul. In the research, students' Internet self-efficacy, negative attitudes towards computer and computer anxiety include the relationship between e-learning and intention to continue education. Findings of the research; Internet self-efficacy has a positive relationship between e-learning and intention to continue education, and negative attitudes towards computer and computer anxiety have no significant effect.
Collections