Show simple item record

dc.contributor.advisorElçi, Meral
dc.contributor.authorYaylak, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:22Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276868
dc.description.abstractYaşadığımız asırda eğitim ve öğretimin ehemmiyetini çok daha fazla hissetmekteyiz. Eğitim ve öğretim sadece öğrenim çağındaki bireyler içindir anlayışı da ortadan kalkmıştır. Öğrenciler akademik başarıları için eğitim ve öğretime gereksinim duyarlarken, çalışma hayatında olan bireyler de kariyerleri için ihtiyaç duymaktadırlar. Bilgisayar, internet teknolojilerinin gelişimi ve telekominikasyonun yaygınlaşması e-öğrenme ile eğitime rağbeti arttırmıştır. Türkiye'de ve dünyada e-öğrenme ile ilgili yapılan araştırmalar da artmaktadır. Bu araştırmada e-öğrenme ile eğitime devam etme niyeti ve bu niyete etki eden unsurlar ele alınacaktır.Ampirik veri İstanbul Anadolu yakasındaki devlet ve özel üniversitelerde, muhtelif bölümlerde eğitim gören, KYK ve özel öğrenci yurtlarında barınan 148 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin internet öz yeterlilikleri, bilgisayara karşı olumsuz tutumlarının ve bilgisayar endişesinin e-öğrenme ile eğitime devam niyeti arasındakı ilişkileri kapsamaktadır. Araştırmanın bulguları; internet özyeterliliğinin, e-öğrenme ile eğitime devam etme niyeti arasında pozitif bir ilişki olduğunu, bilgisayara karşı olumsuz tutumun ve bilgisayar endişesinin anlamlı bir etkisinin bulunmadığını göstermektedir.
dc.description.abstractIn the present century, we feel the importance of education and training much more. The understanding that education and training is only for individuals of learning age has also disappeared. While students need education and training for their academic success, individuals in working life need them for their careers. The development of computer and internet technologies and the spread of telecommunication have increased the inclination to education through e-learning. The research on e-learning is increasing in Turkey and the world. In this research, the intention to continue education with e-learning and the factors affecting this intention will be discussed. The empirical data were collected from 148 students from various departments of state and private universities on the Asian side of Istanbul. In the research, students' Internet self-efficacy, negative attitudes towards computer and computer anxiety include the relationship between e-learning and intention to continue education. Findings of the research; Internet self-efficacy has a positive relationship between e-learning and intention to continue education, and negative attitudes towards computer and computer anxiety have no significant effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleE-öğrenme tercihini etkileyen bireysel unsurlar: Yurtlarda kalan üniversite öğrencileri üzerinde ampirik bir çalışma
dc.title.alternativeIndividual factors affecting the preference of e-learning: An empirical study on university students in dormitories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10279299
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585631
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess