Televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri incelenmiştir.Bu etkinin değerlendirilmesi için pazarlama, reklam, televizyon, çocuk kavramları teorik olarak ele alınmıştır.Bu kavramların teorik olarak açıklanmasının yanı sıra, televizyon reklamlarının çocuklar üzerinde ki etkileri konulu anket çalışmasına da yer verilmiştir. 114 çocuk ve 88 anne-babanın katılımıyla gerçekleşen anketin sonuçlan değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda,televizyon reklamlarının çocuklar üzerinde birçok olumsuz etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların beslenme ve sağlık açısından,psikolojik açıdan olumsuz etkilendiği,tüketime teşvik edildiği görülmüştür. This study examines the impact of TV advertisements on children. The concepts of marketing, advertising are explained, and then the theory of the relation among marketing, advertising, TV and child are explained and evaluated. A questionnaire is used for data collection. 1 14 children and 88 parents participated in the questionnaire. The findings show that TV advertisements have many negative effects on children. The findings indicate that advertisements affect not only children health, nourishment and psychology negatively but also their consuming habits.
Collections