Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayıp
dc.contributor.authorDoğan, Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:41Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:41Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27652
dc.description.abstractÇalışmada televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri incelenmiştir.Bu etkinin değerlendirilmesi için pazarlama, reklam, televizyon, çocuk kavramları teorik olarak ele alınmıştır.Bu kavramların teorik olarak açıklanmasının yanı sıra, televizyon reklamlarının çocuklar üzerinde ki etkileri konulu anket çalışmasına da yer verilmiştir. 114 çocuk ve 88 anne-babanın katılımıyla gerçekleşen anketin sonuçlan değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda,televizyon reklamlarının çocuklar üzerinde birçok olumsuz etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların beslenme ve sağlık açısından,psikolojik açıdan olumsuz etkilendiği,tüketime teşvik edildiği görülmüştür.
dc.description.abstractThis study examines the impact of TV advertisements on children. The concepts of marketing, advertising are explained, and then the theory of the relation among marketing, advertising, TV and child are explained and evaluated. A questionnaire is used for data collection. 1 14 children and 88 parents participated in the questionnaire. The findings show that TV advertisements have many negative effects on children. The findings indicate that advertisements affect not only children health, nourishment and psychology negatively but also their consuming habits.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effects of TV advertisements on children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInfluence
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPsychological effect
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmConsumption
dc.identifier.yokid129781
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125724


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess