Dış pazarlara açılma sürecinde KOBİ`lerin uyguladıkları pazarlama iletişimi yöntemleri ve mermer sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİDIŞ PAZARLARA AÇILMA SÜRECİNDE KOBİ'LERİN UYGULADIKLARIPAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNTEMLERİ VE MERMER SEKTÖRÜNDE BİRUYGULAMAAyşe AYGÜN ÖZGÖZİşletme Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüTemmuz 2005Danışman: Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACAÇalışmada dış pazarlara açılma sürecinde KOBİ'lerin uyguladıkları pazarlamailetişimi yöntemleri incelenmiştir. Bu yöntemlerin değerlendirilmesi için KOBİ vePazarlama İletişimi konuları teorik olarak ele alınmıştır. Bu teorik değerlendirmeninyanı sıra dış pazarlara açılma yöntemleri incelenmiş ve bu süreçte KOBİ'lerinkullandıkları pazarlama iletişimi yöntemleri ele alınmıştır. İzmir 11. UluslararasıDoğaltaş ve Teknolojileri Fuarındaki katılımcı KOBİ'lerle yapılan anket sonuçlarınındeğerlendirilmesi yapılmıştır. Bu çalışmanın sonunda KOBİ'lerin dış pazarlara açılmada kullanacakları en etkili dışa açılma yönteminin doğrudan satış olduğuna inandıkları,bu süreçte kullandıkları pazarlama iletişimi yöntemlerinin de ağırlıklı olarak uluslararasıfuarlar olmak üzere internette pazarlama olduğu görülmüştür. ivABSTRACTTHE MARKETING COMMUNICATION METHODS USED BY SMEs IN THEPROCESS OF EXPANSION TO FOREIGN MARKETS AND AN APPLICATIONTO MARBLE SECTORAyşe AYGÜN ÖZGÖZDepartment of ManagementAfyon Kocatepe University, The Institute Of Social ScinencesJuly 2005Advisor: Ass.Prof. Yusuf KARACAIn this study, the marketing communication methods used by SMEs in the processof expansion to foreign markets have been examined, SMEs and marketingcommunication subjects has been discussed in theory to analyze these methods. Inaddition to this, the methods used to expand foreign markets and marketingcommunication methods used by SMEs have been discussed. Results of thequestionnaires filled by SMEs participated to 11th International National Stone andTechnology Fair has been analyzed. The results of this study shows that the mosteffective methods for SMEs to expand foreign markets is Direct Marketing and the mosteffective marketing communication methods are international fairs and internetmarketing.
Collections