Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Yusuf
dc.contributor.authorAygün Özgöz, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:01Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:01Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27564
dc.description.abstractiiiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİDIŞ PAZARLARA AÇILMA SÜRECİNDE KOBİ'LERİN UYGULADIKLARIPAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNTEMLERİ VE MERMER SEKTÖRÜNDE BİRUYGULAMAAyşe AYGÜN ÖZGÖZİşletme Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüTemmuz 2005Danışman: Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACAÇalışmada dış pazarlara açılma sürecinde KOBİ'lerin uyguladıkları pazarlamailetişimi yöntemleri incelenmiştir. Bu yöntemlerin değerlendirilmesi için KOBİ vePazarlama İletişimi konuları teorik olarak ele alınmıştır. Bu teorik değerlendirmeninyanı sıra dış pazarlara açılma yöntemleri incelenmiş ve bu süreçte KOBİ'lerinkullandıkları pazarlama iletişimi yöntemleri ele alınmıştır. İzmir 11. UluslararasıDoğaltaş ve Teknolojileri Fuarındaki katılımcı KOBİ'lerle yapılan anket sonuçlarınındeğerlendirilmesi yapılmıştır. Bu çalışmanın sonunda KOBİ'lerin dış pazarlara açılmada kullanacakları en etkili dışa açılma yönteminin doğrudan satış olduğuna inandıkları,bu süreçte kullandıkları pazarlama iletişimi yöntemlerinin de ağırlıklı olarak uluslararasıfuarlar olmak üzere internette pazarlama olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractivABSTRACTTHE MARKETING COMMUNICATION METHODS USED BY SMEs IN THEPROCESS OF EXPANSION TO FOREIGN MARKETS AND AN APPLICATIONTO MARBLE SECTORAyşe AYGÜN ÖZGÖZDepartment of ManagementAfyon Kocatepe University, The Institute Of Social ScinencesJuly 2005Advisor: Ass.Prof. Yusuf KARACAIn this study, the marketing communication methods used by SMEs in the processof expansion to foreign markets have been examined, SMEs and marketingcommunication subjects has been discussed in theory to analyze these methods. Inaddition to this, the methods used to expand foreign markets and marketingcommunication methods used by SMEs have been discussed. Results of thequestionnaires filled by SMEs participated to 11th International National Stone andTechnology Fair has been analyzed. The results of this study shows that the mosteffective methods for SMEs to expand foreign markets is Direct Marketing and the mosteffective marketing communication methods are international fairs and internetmarketing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDış pazarlara açılma sürecinde KOBİ`lerin uyguladıkları pazarlama iletişimi yöntemleri ve mermer sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe Marketing communication methods used by SMEs in the process of expansion to foreign markets and an application to marble sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188213


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess