İlköğretim II. kademe sosyal bilgiler derslerinde coğrafya konularının öğretimi: Problemler- öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M II. KADEME SOSYAL B LG LER DERSLER NDECOĞRAFYA KONULARININ ÖĞRET M : PROBLEMLER-ÖNER LERNuray SAGAYlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs- 2007Danışman: Doç. Dr. Özer YILMAZBu araştırmanın temel amacı ilköğretim II. kademe Sosyal Bilgiler derslerindecoğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan problemleri Afyonkarahisar ili lköğretimokulları öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda tespit ederek, bu problemleri ortadankaldırmak için neler yapılabileceğini ortaya koymaktır.Araştırmanın çalışma evrenini oluşturan Afyonkarahisar ili sınırları içinde yeralan 66 ilköğretim okulunda 2005- 2006 eğitim öğretim yılında 6 ve 7. sınıf sosyalbilgiler derslerine giren 74 sosyal bilgiler öğretmenine 60 sorudan oluşan bir anketuygulanmıştır.Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğretmenlerin kişiselbilgilerini, ikinci bölüm program, süre, uygulama, araç gereç ve yöntem öğelerineilişkin sorunları belirlemeye yönelik soruları içermektedir. Üçüncü bölüm ise okullarınaraç gereç konusunda mevcut durumunu tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.Anket sonuçları bilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans,yüzde, t ve f testi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde α: 0.05düzeyi esas alınmıştır.Araştırma sonucunda sosyal bilgiler dersleri coğrafya konularının öğretimindeprogram, süre, yöntem ve araç gereç açısından bazı sorunlar ortaya konmuş ve çözümönerileri getirilmeye çalışılmıştır. iiiABSTRACTTEACHING GEOGRAPHY SUBJECTS AT HUMANITIES AT THE SECONDLEVEL OF PR MARY OF EDUCATION: PROBLEMS- RECOMONDATIONSNuray SAGAYSocial Sciences Institute of Afyon Kocatepe UniversityMay; 2007Supevisor: Doç. Dr. Özer YILMAZThe aim of the study is to investigate the problems encountered in teachinggeography subjects in social science curriculum in second level of primary educationand provide recommendations.The sample of the study was selected among the teachers teaching inAfyonkarahisar. The sample consists of 74 social science teachers teaching in 66primary schools in Afyonkarahisar during academic year of 2005- 2006 questionnairewas administered to collect data.The questionnaire consisted of three sections thirst section was about personalinformation of teachers. Second was about programmed, time, application, tools andmethods. Third section was about the adequacy of school in terms of equipped.SPSS was used to analyze the data. The fallowing statistical analyze was done:frequency, percentage, ?t? and ?f? tests. Null hypothesis α: 0,05 was accepted as thelevel for significance.At the and of the study, same problems occurred in teaching geographysubjects were determined and same recommend dations were made.
Collections