Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Özer
dc.contributor.authorSagay, Nuray
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:43Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:43Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27384
dc.description.abstractiiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M II. KADEME SOSYAL B LG LER DERSLER NDECOĞRAFYA KONULARININ ÖĞRET M : PROBLEMLER-ÖNER LERNuray SAGAYlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs- 2007Danışman: Doç. Dr. Özer YILMAZBu araştırmanın temel amacı ilköğretim II. kademe Sosyal Bilgiler derslerindecoğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan problemleri Afyonkarahisar ili lköğretimokulları öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda tespit ederek, bu problemleri ortadankaldırmak için neler yapılabileceğini ortaya koymaktır.Araştırmanın çalışma evrenini oluşturan Afyonkarahisar ili sınırları içinde yeralan 66 ilköğretim okulunda 2005- 2006 eğitim öğretim yılında 6 ve 7. sınıf sosyalbilgiler derslerine giren 74 sosyal bilgiler öğretmenine 60 sorudan oluşan bir anketuygulanmıştır.Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğretmenlerin kişiselbilgilerini, ikinci bölüm program, süre, uygulama, araç gereç ve yöntem öğelerineilişkin sorunları belirlemeye yönelik soruları içermektedir. Üçüncü bölüm ise okullarınaraç gereç konusunda mevcut durumunu tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.Anket sonuçları bilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans,yüzde, t ve f testi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde α: 0.05düzeyi esas alınmıştır.Araştırma sonucunda sosyal bilgiler dersleri coğrafya konularının öğretimindeprogram, süre, yöntem ve araç gereç açısından bazı sorunlar ortaya konmuş ve çözümönerileri getirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractiiiABSTRACTTEACHING GEOGRAPHY SUBJECTS AT HUMANITIES AT THE SECONDLEVEL OF PR MARY OF EDUCATION: PROBLEMS- RECOMONDATIONSNuray SAGAYSocial Sciences Institute of Afyon Kocatepe UniversityMay; 2007Supevisor: Doç. Dr. Özer YILMAZThe aim of the study is to investigate the problems encountered in teachinggeography subjects in social science curriculum in second level of primary educationand provide recommendations.The sample of the study was selected among the teachers teaching inAfyonkarahisar. The sample consists of 74 social science teachers teaching in 66primary schools in Afyonkarahisar during academic year of 2005- 2006 questionnairewas administered to collect data.The questionnaire consisted of three sections thirst section was about personalinformation of teachers. Second was about programmed, time, application, tools andmethods. Third section was about the adequacy of school in terms of equipped.SPSS was used to analyze the data. The fallowing statistical analyze was done:frequency, percentage, ?t? and ?f? tests. Null hypothesis α: 0,05 was accepted as thelevel for significance.At the and of the study, same problems occurred in teaching geographysubjects were determined and same recommend dations were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe sosyal bilgiler derslerinde coğrafya konularının öğretimi: Problemler- öneriler
dc.title.alternativeTeaching geography subjects at humanities at the second level of primary of education: Problems- recomondations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid192216
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205951


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess