Ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araºtırmanın genel amacı, bitiºik eðik harfler kullanılarak ses temelli cümleyöntemi ile okuma yazma öðretiminde ilköðretim birinci sınıf öðretmenlerininkarºılaºtıkları problemleri vurgulamaktır. Araºtırmada birinci amaç, öðretmenlerin sestemelli cümle yöntemiyle ilgili problemlerini saptamak; ikinci amaç ise ilköðretimbirinci sınıfta okuma yazma öðretiminde kullanılmak üzere basılmıº olan ?okumayazma öðreniyorum? kitabında görülen ve ses temelli cümle yönteminin ilkelerineuygun olmayan uygulamaları vurgulamaktır.Araºtırmanın örneklemini, Aydın ili Didim ilçesinde, 12 ilköðretim okulundagörev yapan 15 sınıf öðretmeni oluºturmaktadır. Araºtırma verilerinin toplanabilmesiiçin yarı yapılandırılmıº mülakat yapılmıºtır. Araºtırmada elde edilen sonuçlar, içerik vetematik analizi metodu uygulanarak analiz edilmiºtir.Araºtırmada elde edilen bulgular;öðretmenlerin ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öðretiminde; öðrencilerinharflerin seslerini yanlıº çıkardıklarından dolayı yanlıº okudukları, iki sesi yan yanaokurken birleºtiremedikleri, sesleri baºlangıçta tek tek öðrendikleri için daha sonradoðru heceleyemedikleri ayrıca okuduklarını anlamada yaºadıkları problemlerivurgulamıºtır.Anahtar Kelimeler: Ses temelli, okuma yazma, sınıf öðretmenliði eðitimi The purpose of this research is to reveal the problems that first grade primaryschool students encounter in phonic based writing and reading methods by employingitalic hand writing stills. One of the sub-purposes of the study is to find out theproblems the first grade students face with phonic-based methods. The other sub-purpose of the study was to reveal the improper applications of phonic based principlesfound in the book called ?I am learning readings and writing?.The sample of study consists of 15 elementary teachers working in12 differentprimary schools located in Didim-Aydın. Semi-structured interviews were employed tocollect data. To analyze collected the data, it was used the content and thematic analyzemethods. The results can be summarized as the following:*Students misread the letters due to incorrect pronunciations of letter.*Students could not combine any given two letters properly. Therefore, theycould not spell correctly because of teaching methods.*They also had problems in understanding what they read.Key words: Voice based reading and writing, elementary education
Collections