Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorSamanci, Selda
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:32Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:32Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27357
dc.description.abstractBu araºtırmanın genel amacı, bitiºik eðik harfler kullanılarak ses temelli cümleyöntemi ile okuma yazma öðretiminde ilköðretim birinci sınıf öðretmenlerininkarºılaºtıkları problemleri vurgulamaktır. Araºtırmada birinci amaç, öðretmenlerin sestemelli cümle yöntemiyle ilgili problemlerini saptamak; ikinci amaç ise ilköðretimbirinci sınıfta okuma yazma öðretiminde kullanılmak üzere basılmıº olan ?okumayazma öðreniyorum? kitabında görülen ve ses temelli cümle yönteminin ilkelerineuygun olmayan uygulamaları vurgulamaktır.Araºtırmanın örneklemini, Aydın ili Didim ilçesinde, 12 ilköðretim okulundagörev yapan 15 sınıf öðretmeni oluºturmaktadır. Araºtırma verilerinin toplanabilmesiiçin yarı yapılandırılmıº mülakat yapılmıºtır. Araºtırmada elde edilen sonuçlar, içerik vetematik analizi metodu uygulanarak analiz edilmiºtir.Araºtırmada elde edilen bulgular;öðretmenlerin ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öðretiminde; öðrencilerinharflerin seslerini yanlıº çıkardıklarından dolayı yanlıº okudukları, iki sesi yan yanaokurken birleºtiremedikleri, sesleri baºlangıçta tek tek öðrendikleri için daha sonradoðru heceleyemedikleri ayrıca okuduklarını anlamada yaºadıkları problemlerivurgulamıºtır.Anahtar Kelimeler: Ses temelli, okuma yazma, sınıf öðretmenliði eðitimi
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the problems that first grade primaryschool students encounter in phonic based writing and reading methods by employingitalic hand writing stills. One of the sub-purposes of the study is to find out theproblems the first grade students face with phonic-based methods. The other sub-purpose of the study was to reveal the improper applications of phonic based principlesfound in the book called ?I am learning readings and writing?.The sample of study consists of 15 elementary teachers working in12 differentprimary schools located in Didim-Aydın. Semi-structured interviews were employed tocollect data. To analyze collected the data, it was used the content and thematic analyzemethods. The results can be summarized as the following:*Students misread the letters due to incorrect pronunciations of letter.*Students could not combine any given two letters properly. Therefore, theycould not spell correctly because of teaching methods.*They also had problems in understanding what they read.Key words: Voice based reading and writing, elementary educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSes temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler
dc.title.alternativeThe problems that first grade primary school teachers encounter in phonic basis sentence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid202124
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206483


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess