İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Kırklareli/Merkez örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, Kırklareli il merkezinde bulunan dokuz ilkögretim okulunun 5.sınıfında okuyan 90 ögrencinin yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmistir.Çalısmada Kırklareli merkezde bulunan 5. sınıflardan random (rastgele)yöntemiyle seçilen 90 ögrenciye üç farklı (Anı, serbest konu ve otobiyografi) anlatımtüründe toplam 270 adet kompozisyon yazdırılmıstır. Yazılı verilerde geçen kelimeler,ögrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç farklı anlatım türüne göreincelenmistir.Çalısmamızda, 270 adet yazılı kompozisyonda toplam 29.677 kelime tespitedilmistir. Bu kelimelerden 2540'ının çesit kelime oldugu belirlenmistir. Sosyoekonomikseviyeleri orta olan ögrenciler, toplam kelime sayısı ve toplam kelime çesidiaçısından daha basarılı olmustur. Cinsiyet açısından erkek ögrencilerin hem toplamkelimede, hem de çesit kelime sayısı açısından daha basarılı oldukları tespit edilmistir.Üç farklı türde (anı, serbest konu ve otobiyografi) yazdırılan kompozisyonlardakullanılan toplam kelime ve çesit sayısının en fazla otobiyografi türünde; en az iseserbest yazı türünde oldugu görülmüstür. This working is a survey that through determining the active vocabulary treasure at thewritten explaining of the primary school students in Kırklareli. In this working, ninetystudents who are chosen at random among the fifth class students have evaluated abouttwo hundred and seventy written datum into different kinds (memory, autobiography,free subject) according to their social ? economical level, their sex, the types of thewritten datum and classes of them.This working is mentioned into two parts:I. Fifth class datum disperses chart and graphics.II. General datum disperses chart and graphics.The list of vocabulary which takes part in the written datum of the students were givenin addition part.
Collections