Show simple item record

dc.contributor.advisorHaksever, Halil İbrahim
dc.contributor.authorÇabaz, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:25Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:25Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27339
dc.description.abstractBu çalısmada, Kırklareli il merkezinde bulunan dokuz ilkögretim okulunun 5.sınıfında okuyan 90 ögrencinin yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmistir.Çalısmada Kırklareli merkezde bulunan 5. sınıflardan random (rastgele)yöntemiyle seçilen 90 ögrenciye üç farklı (Anı, serbest konu ve otobiyografi) anlatımtüründe toplam 270 adet kompozisyon yazdırılmıstır. Yazılı verilerde geçen kelimeler,ögrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç farklı anlatım türüne göreincelenmistir.Çalısmamızda, 270 adet yazılı kompozisyonda toplam 29.677 kelime tespitedilmistir. Bu kelimelerden 2540'ının çesit kelime oldugu belirlenmistir. Sosyoekonomikseviyeleri orta olan ögrenciler, toplam kelime sayısı ve toplam kelime çesidiaçısından daha basarılı olmustur. Cinsiyet açısından erkek ögrencilerin hem toplamkelimede, hem de çesit kelime sayısı açısından daha basarılı oldukları tespit edilmistir.Üç farklı türde (anı, serbest konu ve otobiyografi) yazdırılan kompozisyonlardakullanılan toplam kelime ve çesit sayısının en fazla otobiyografi türünde; en az iseserbest yazı türünde oldugu görülmüstür.
dc.description.abstractThis working is a survey that through determining the active vocabulary treasure at thewritten explaining of the primary school students in Kırklareli. In this working, ninetystudents who are chosen at random among the fifth class students have evaluated abouttwo hundred and seventy written datum into different kinds (memory, autobiography,free subject) according to their social ? economical level, their sex, the types of thewritten datum and classes of them.This working is mentioned into two parts:I. Fifth class datum disperses chart and graphics.II. General datum disperses chart and graphics.The list of vocabulary which takes part in the written datum of the students were givenin addition part.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Kırklareli/Merkez örneği)
dc.title.alternativeA survey that depends on proving of active vocabulary treasure at the written explainings of the fifth class students in primary in primary schools / a pattern of the centrum of Kirklareli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWords
dc.identifier.yokid9008184
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209026


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess