Show simple item record

dc.contributor.advisorGöktürk, Mehmet
dc.contributor.authorParmaksiz, Aziz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:58:25Z
dc.date.available2020-12-10T11:58:25Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272894
dc.description.abstractBu çalışmada Hava Trafik Kontrolörlerinin (HTK) gerçek çalışma ortamındaki ve simülasyon ortamındaki dinçlik seviyesi tespit edilmiştir. Dinçlik insanların durumlara karşı dikkatinin yoğun ve tehlikelere karşı algılarının açık olmasıdır. Stres insanların otonom sinir sistemi tarafından tetiklenen bir duygu durumudur ve stresin yüksek olması insanları olumsuz etkileyerek karar verme mekanizmasını sekteye uğratır. HTK'ların stres tespiti bir başka deyişle HTK'ların dinçliği tespiti anlamına gelmektedir. Galvanik Deri Tepkisi (GSR) ve Kalp Ritim (HR) sensörleri kullanılarak stress tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma için kontrolörlerin gerçek çalışma ortamında, simülasyon ortamında ve dinlenme durumundaki sensor değerleri toplanmıştır. Weka veri madeni analiz aracı kullanılarak yapılan sınıflandırmada Naive Bayes sınıflandırma yöntemi ile %91 oranında HTK'ların stres tespiti sınıflandırması başarısı elde edilmiştir ve GSR sensörünün HR'ye göre strese daha duyarlı ve hızlı tepki verdiğini görüldü.
dc.description.abstractIn this work, alertness level of Air Traffic Controller (ATC) detected by detecting stress of ATC on his/her real work environment and pre designed simulation environment. Alertness is state of people having high attention to event and watchful to danger. Stress is an emotion state of people which accused from atonic nerves system. High level stress adversely affects person and cause cognition loose. So detection stress level of ATC would also mean detection alertness level of ATC. Galvanic Skin Response (GSR) and Heart Rate (HR) sensors used to detect stress of ATC. For this experiment on real controller working area, on simulation environment and while they were resting sensor values were collected. With weka data mining analysis tool those values criticized and 91 percent of success gained to classify stress of ATC by Naive Bayes Classification method, and it has been seen GSR sensor more sensitive and fast response to stress than HR.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAir traffic controller alertness level detection
dc.title.alternativeHava trafik kontrolörlerinin dinginlik seviyesi tespiti
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSensors
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmAir traffic controller
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmHeart rate
dc.identifier.yokid10055479
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid484546
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess