Marka sadakatinde belirleyici olan faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, tüketicilerin cep telefonu markalarına sadakatinde belirleyici olan faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tüketicilerin kullanmakta oldukları cep telefonlarının markasına olan davranışsal ve tutumsal marka sadakatleri ile algılanan kalite, marka güveni, marka imajı ve marka memnuniyeti arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Araştırma kapsamında öncelikli olarak konu ile ilgili literatür taraması yapılarak kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Bu araştırma ile benzerlik gösteren çalışmalarda kullanılan ölçeklerden faydalanılarak anket formu hazırlanmıştır. Anket formu, kolayda örnekleme yöntemi ile Ömer Halisdemir Üniversitesi Niğde Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencisi 430 kişiye uygulanmış ve analizlerde toplam 410 anket formu değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda algılanan kalite, marka güveni, marka imajı ve marka memnuniyeti faktörlerinin davranışsal marka sadakati ve tutumsal marka sadakati ile pozitif yönde ve orta derecede ilişkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca davranışsal marka sadakati ve tutumsal marka sadakati açısından en önemli faktörün marka memnuniyeti olduğu tespit edilmiştir. This study aims to investigate the factors determining consumer loyalty for mobile phone brands. It examines, in parallel with this aim, the relationships between behavioral and attitudinal loyalties consumers display for their mobile phone brands and the perceived quality, brand trust, brand image and brand satisfaction.In the research, literature scanning was first performed in order to establish the conceptual framework. A survey form was prepared by making use of the scales utilized in similar researches in the literature. The survey form was applied to 430 students who attend Ömer Halisdemir University Niğde Vocational School of Social Sciences, through the convenience sampling method and 410 survey forms in total were assessed analytically. Results of the research revealed a moderate, positive relationship between the perceived quality, brand trust, brand image and brand satisfaction factors, and behavioral and attitudinal brand loyalty. Furthermore, brand satisfaction was found to be the most significant factor with respect to the behavioral brand loyalty and attitudinal brand loyalty.
Collections