Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Şemsettin
dc.contributor.authorAyvaz, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:58:17Z
dc.date.available2020-12-10T11:58:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272818
dc.description.abstractBu çalışmada, tüketicilerin cep telefonu markalarına sadakatinde belirleyici olan faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tüketicilerin kullanmakta oldukları cep telefonlarının markasına olan davranışsal ve tutumsal marka sadakatleri ile algılanan kalite, marka güveni, marka imajı ve marka memnuniyeti arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Araştırma kapsamında öncelikli olarak konu ile ilgili literatür taraması yapılarak kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Bu araştırma ile benzerlik gösteren çalışmalarda kullanılan ölçeklerden faydalanılarak anket formu hazırlanmıştır. Anket formu, kolayda örnekleme yöntemi ile Ömer Halisdemir Üniversitesi Niğde Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencisi 430 kişiye uygulanmış ve analizlerde toplam 410 anket formu değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda algılanan kalite, marka güveni, marka imajı ve marka memnuniyeti faktörlerinin davranışsal marka sadakati ve tutumsal marka sadakati ile pozitif yönde ve orta derecede ilişkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca davranışsal marka sadakati ve tutumsal marka sadakati açısından en önemli faktörün marka memnuniyeti olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the factors determining consumer loyalty for mobile phone brands. It examines, in parallel with this aim, the relationships between behavioral and attitudinal loyalties consumers display for their mobile phone brands and the perceived quality, brand trust, brand image and brand satisfaction.In the research, literature scanning was first performed in order to establish the conceptual framework. A survey form was prepared by making use of the scales utilized in similar researches in the literature. The survey form was applied to 430 students who attend Ömer Halisdemir University Niğde Vocational School of Social Sciences, through the convenience sampling method and 410 survey forms in total were assessed analytically. Results of the research revealed a moderate, positive relationship between the perceived quality, brand trust, brand image and brand satisfaction factors, and behavioral and attitudinal brand loyalty. Furthermore, brand satisfaction was found to be the most significant factor with respect to the behavioral brand loyalty and attitudinal brand loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka sadakatinde belirleyici olan faktörlerin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the factors determining brand loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmBrand trust
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.identifier.yokid10141575
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454458
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess