Kent merkezi ana arter ve kavşak yaklaşımında yaya geçiş davranışının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yayaların yaya geçitlerindeki ve kavşaklardaki karşıdan karşıya geçiş davranışının açık bir şekilde anlaşılması, gerekli altyapının doğru şekilde düzenlenmesi ve sinyalize kavşaklarda yaya güvenliğinin arttırılması, yoğun trafik hacmine sahip kent merkezlerinde çok önemli bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmada kent merkezinde yayaların karşıdan karşıya geçiş davranışlarını araştırmak için yaya hızı ve sinyale uyumluluk gibi durumlar analiz edimeye çalışılmıştır. Geçiş davranışlarının analizi için Isparta merkezde Mimar Sinan Caddesi üzerinde karşıdan karşıya geçiş davranışları incelenmiş, istatistiksel testlere dayanan etkili faktörler belirlenmiş, ANOVA testi ile faktörlerin önem dereceleri tespit edilmiştir. Yaşlı, yetişkin ve çocuk yayalar için sırasıyla ortalama geçiş hızları 0.77 m/sn, 0.90 m/sn ve 0.78 m/sn olarak; kavşaktaki yaya geçidi dışından ve diğer yol kesimlerinden geçişlerde ise 0.87 m/sn, 0.95 m/sn ve 0.90 m/sn olarak belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarının, araştırmacılara ve uygulayıcılara, sinyalize kavşaklarda ve kavşaktan uzak yol kesimlerinde, yaya davranışını anlamalarında ve oluşturulacak yaya geçidi tesislerinde, yaya gecikme modelleri geliştirmelerinde yardımcı olabileceği görüşündeyiz. A clear understanding of the pedestrian crossing and crossing behavior of pedestrians, correct arrangement of the necessary infrastructure, and increasing pedestrian safety at signalized intersections have become a very important issue in city centers with heavy traffic volumes. In this study, it has been tried to analyze the conditions such as pedestrian speed and signal compatibility in order to investigate the crossing behavior of pedestrians in the city center. To analyze the transitional behaviors, pedestrian behaviours were observed at the Mimar Sinan Street and intersection approach in the center of Isparta. Active factors were determined on the basis of statistical tests and the levels of significance of the factors were found by the ANOVA test. The mean transition rates for elderly, adult and child pedestrians were 0.77 m/s, 0.90 m/s and 0.78 m/s and 0.92 m/s at the intersection and 0.87 m/s, 0.95 m/s and 0.90 m/s at the Street crossing, respectively. We believe that the study can help researchers and practitioners to develop pedestrian delay models in pedestrian crossing facilities to be established and to be able to understand pedestrian behavior at signalized junctions and non-intersected road sections.
Collections