Show simple item record

dc.contributor.advisorSaplıoğlu, Meltem
dc.contributor.authorFaisal, Abdullah Ridha Faisal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:58:14Z
dc.date.available2020-12-10T11:58:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272776
dc.description.abstractYayaların yaya geçitlerindeki ve kavşaklardaki karşıdan karşıya geçiş davranışının açık bir şekilde anlaşılması, gerekli altyapının doğru şekilde düzenlenmesi ve sinyalize kavşaklarda yaya güvenliğinin arttırılması, yoğun trafik hacmine sahip kent merkezlerinde çok önemli bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmada kent merkezinde yayaların karşıdan karşıya geçiş davranışlarını araştırmak için yaya hızı ve sinyale uyumluluk gibi durumlar analiz edimeye çalışılmıştır. Geçiş davranışlarının analizi için Isparta merkezde Mimar Sinan Caddesi üzerinde karşıdan karşıya geçiş davranışları incelenmiş, istatistiksel testlere dayanan etkili faktörler belirlenmiş, ANOVA testi ile faktörlerin önem dereceleri tespit edilmiştir. Yaşlı, yetişkin ve çocuk yayalar için sırasıyla ortalama geçiş hızları 0.77 m/sn, 0.90 m/sn ve 0.78 m/sn olarak; kavşaktaki yaya geçidi dışından ve diğer yol kesimlerinden geçişlerde ise 0.87 m/sn, 0.95 m/sn ve 0.90 m/sn olarak belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarının, araştırmacılara ve uygulayıcılara, sinyalize kavşaklarda ve kavşaktan uzak yol kesimlerinde, yaya davranışını anlamalarında ve oluşturulacak yaya geçidi tesislerinde, yaya gecikme modelleri geliştirmelerinde yardımcı olabileceği görüşündeyiz.
dc.description.abstractA clear understanding of the pedestrian crossing and crossing behavior of pedestrians, correct arrangement of the necessary infrastructure, and increasing pedestrian safety at signalized intersections have become a very important issue in city centers with heavy traffic volumes. In this study, it has been tried to analyze the conditions such as pedestrian speed and signal compatibility in order to investigate the crossing behavior of pedestrians in the city center. To analyze the transitional behaviors, pedestrian behaviours were observed at the Mimar Sinan Street and intersection approach in the center of Isparta. Active factors were determined on the basis of statistical tests and the levels of significance of the factors were found by the ANOVA test. The mean transition rates for elderly, adult and child pedestrians were 0.77 m/s, 0.90 m/s and 0.78 m/s and 0.92 m/s at the intersection and 0.87 m/s, 0.95 m/s and 0.90 m/s at the Street crossing, respectively. We believe that the study can help researchers and practitioners to develop pedestrian delay models in pedestrian crossing facilities to be established and to be able to understand pedestrian behavior at signalized junctions and non-intersected road sections.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKent merkezi ana arter ve kavşak yaklaşımında yaya geçiş davranışının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of pedestrian behavior in urban center main artery and junction approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10258479
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564183
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess