Show simple item record

dc.contributor.advisorKandemir, İlyas
dc.contributor.authorÖngül, Yavuz Selim
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:56Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272543
dc.description.abstractGelişen teknoloji ile beraber insansız hava araçları da birçok alanda çokça kullanılmaya başlanmıştır. İnsansız hava araçlarının kullanım alanları genişledikçe, insansız hava araçlarındaki gelişmeler de kaçınılmaz olmaktadır. Şuana kadar insansız hava araçlarında önemli derecede yol alınmıştır. İlk çalışmalar ile kıyaslanır ise, bikaç dakikalık uçuş süreleri 1 saatlere çıkmış, 50-100 gramlık taşıma kapasiteleri 50 kilogramlara çıkmış ve maliyetleri birkaç bin dolardan birkaç yüz dolara düşmüş durumdadır. Ancak şuana kadar bu tez kapsamına paralel bir proje ile karşılaşılmamıştır. Bu tez kapsamında, insansız hava araçlarında motor hızlarının değişken olmasının yanında pervane hatve açısının da değişken olması üzerine çalışılmıştır. Bu çalışma asıl olarak motor ve pervane verimini artırmayı hedeflemektedir. Bunun yanında uçuş kabiliyetlerinde de ciddi bir artış gözlemlenmiştir. Motor ver pervane veriminin artması ile insansız hava aracının aynı pil kapasitesi ile daha uzun süre havada kalabilmesi sağlanmaktadır. Motor ve pervane veriminin artması, motorun daha az akım çekmesi anlamına da gelmektedir. Daha az akım çekmesi ise motorun, elektronik hız kontrol devresinin ve pillerin de daha az zorlanması ve daha az ısınması demektir. Böylelikle daha uzun ömürlü kullanımı mümkün olmaktadır. Bu tez çalışmasında statik değerler ile çalışılmıştır. Bu tezin devamı niteliğinde doktora tezi seviyesinde dinamik değerler altında verim artırma çalışmaları yapılması düşünülmektedir.
dc.description.abstractAlong with the developing technology, unmanned aerial vehicles have started to be used in many places. As unmanned aerial vehicles become more widespread, developments in unmanned aerial vehicles are inevitable. Until now, unmanned aerial vehicles have been progressed to a significant level. Compared to the first studies, flight times of a few minutes have been increased by 1 hour, transport capacities of 50-100 grams have increased to 50 kilograms, and costs have fallen from several thousand dollars to several hundred dollars. However, a project parallel to the scope of this thesis has not been encountered.In this thesis, it has been studied that the speed of the propeller is variable in unmanned aerial vehicles as well as the engine speeds are variable. This work mainly aims to increase engine and propeller efficiency. In addition, a significant increase in flight capabilities has also been observed. With the increase of engine and propeller efficiency, it is ensured that the unmanned aerial vehicle can stay in the air longer with the same battery capacity. The increase in engine and propeller efficiency also means that the engine draws less current. Less current draw means less stress on the motor, electronic speed control circuit and the batteries and less heat. Thus, a longer life span is possible.In this thesis study, static values are used. As a continuation of this thesis, it is planned to carry out studies to increase the efficiency under dynamic values at doctoral level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.subjectHavacılık Mühendisliğitr_TR
dc.subjectAeronautical Engineeringen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDeğişken hatve ve değişken hız kontrollü dört rotorlu insansız hava aracı tasarımı ve üretimi
dc.title.alternativeVariable pitch and variable speed controlled four rotary unmanned air vehiclhe design and production
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUnmanned aerial vehicle
dc.subject.ytmHelicopter
dc.identifier.yokid10154182
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472580
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess