Değişken hatve ve değişken hız kontrollü dört rotorlu insansız hava aracı tasarımı ve üretimi
dc.contributor.advisor | Kandemir, İlyas | |
dc.contributor.author | Öngül, Yavuz Selim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:57:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:57:56Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272543 | |
dc.description.abstract | Gelişen teknoloji ile beraber insansız hava araçları da birçok alanda çokça kullanılmaya başlanmıştır. İnsansız hava araçlarının kullanım alanları genişledikçe, insansız hava araçlarındaki gelişmeler de kaçınılmaz olmaktadır. Şuana kadar insansız hava araçlarında önemli derecede yol alınmıştır. İlk çalışmalar ile kıyaslanır ise, bikaç dakikalık uçuş süreleri 1 saatlere çıkmış, 50-100 gramlık taşıma kapasiteleri 50 kilogramlara çıkmış ve maliyetleri birkaç bin dolardan birkaç yüz dolara düşmüş durumdadır. Ancak şuana kadar bu tez kapsamına paralel bir proje ile karşılaşılmamıştır. Bu tez kapsamında, insansız hava araçlarında motor hızlarının değişken olmasının yanında pervane hatve açısının da değişken olması üzerine çalışılmıştır. Bu çalışma asıl olarak motor ve pervane verimini artırmayı hedeflemektedir. Bunun yanında uçuş kabiliyetlerinde de ciddi bir artış gözlemlenmiştir. Motor ver pervane veriminin artması ile insansız hava aracının aynı pil kapasitesi ile daha uzun süre havada kalabilmesi sağlanmaktadır. Motor ve pervane veriminin artması, motorun daha az akım çekmesi anlamına da gelmektedir. Daha az akım çekmesi ise motorun, elektronik hız kontrol devresinin ve pillerin de daha az zorlanması ve daha az ısınması demektir. Böylelikle daha uzun ömürlü kullanımı mümkün olmaktadır. Bu tez çalışmasında statik değerler ile çalışılmıştır. Bu tezin devamı niteliğinde doktora tezi seviyesinde dinamik değerler altında verim artırma çalışmaları yapılması düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Along with the developing technology, unmanned aerial vehicles have started to be used in many places. As unmanned aerial vehicles become more widespread, developments in unmanned aerial vehicles are inevitable. Until now, unmanned aerial vehicles have been progressed to a significant level. Compared to the first studies, flight times of a few minutes have been increased by 1 hour, transport capacities of 50-100 grams have increased to 50 kilograms, and costs have fallen from several thousand dollars to several hundred dollars. However, a project parallel to the scope of this thesis has not been encountered.In this thesis, it has been studied that the speed of the propeller is variable in unmanned aerial vehicles as well as the engine speeds are variable. This work mainly aims to increase engine and propeller efficiency. In addition, a significant increase in flight capabilities has also been observed. With the increase of engine and propeller efficiency, it is ensured that the unmanned aerial vehicle can stay in the air longer with the same battery capacity. The increase in engine and propeller efficiency also means that the engine draws less current. Less current draw means less stress on the motor, electronic speed control circuit and the batteries and less heat. Thus, a longer life span is possible.In this thesis study, static values are used. As a continuation of this thesis, it is planned to carry out studies to increase the efficiency under dynamic values at doctoral level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.subject | Havacılık Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Aeronautical Engineering | en_US |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Değişken hatve ve değişken hız kontrollü dört rotorlu insansız hava aracı tasarımı ve üretimi | |
dc.title.alternative | Variable pitch and variable speed controlled four rotary unmanned air vehiclhe design and production | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Unmanned aerial vehicle | |
dc.subject.ytm | Helicopter | |
dc.identifier.yokid | 10154182 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 472580 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |