Çocuk programlarının 60-72 aylık çocuk davranışlarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların eğitiminde kullanılan çizgi film, tiyatro, sinema, internet oyunları, bilgisayar eğitim CD'leri ve televizyon dizilerinin okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı yaş (60?72 ay) çocuklarına etkilerini belirlemektir. Çalışmada okul öncesi çocuklarının genelde ne tür programlar izledikleri ve ne tür programlardan olumlu veya olumsuz etkilendikleri araştırılmıştır. Okul öncesi çocuklarının izledikleri programlardan etkilenme derecelerini belirlemek amacıyla, araştırmacı tarafından çocuklara izlettirilen etkinliklerden hemen sonra kamera kayıtları tutulmuştur. Bu kayıtlar doğrultusunda sınıf içerisindeki çeşitli köşe etkinliklerinde çocuklar gözlemlenerek, yaptıkları serbest resim etkinlikleri dosyalanmıştır.Nitel özellik taşıyan çalışmada, gözlem yapılan uygulamalar (çizgi film, sinema, tiyatro, internet oyunları, bilgisayar oyunu, televizyon dizisi), 2009?2010 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar'daki bir ilköğretim okulunda (Hoca Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu) okul öncesi eğitimi gören 20 öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre bilgisayarda eğitim CD'si, tiyatro, çizgi film ve sinemanın çocuklar üzerinde olumlu etkisi olduğu; internet oyunları ve televizyon dizilerinin ise olumsuz etkilediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, çocuk programları, kitle iletişim araçları. The aim of this study is to determine the influences of cartoons, theater, cinema, internet games, Educational PC CDs and television series on children getting pre-school education between the age of five and six (60-72 months). The study investigates what kind of programs pre-school children generally watch and what kind of programs have positive or negative effects on them. In order to determine the degree of the effects of programs watched on pre-school children, the researcher has made camera records after the programs are watched. In the light of these camera records the children were observed during various corner activities and the free style drawings of each were filed.In this study which carries quantitative characteristics, the practices observed (cartoons, theater, cinema, internet games, Educational PC CDs and television series) were applied on 20 pre-school students attending to a school in the province of Afyonkarahisar (Hoca Ahmet Yesevi Elementary School) in the academic year of 2009-2010.According to the results obtained from this study, while Educational Computer CDs, cartoons and cinema have positive effects on children, internet games and television series have negative effects on them.Key words: Pre-School education, children programs, mass communication.
Collections