Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorEmir, Özlem Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:11Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:11Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27003
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların eğitiminde kullanılan çizgi film, tiyatro, sinema, internet oyunları, bilgisayar eğitim CD'leri ve televizyon dizilerinin okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı yaş (60?72 ay) çocuklarına etkilerini belirlemektir. Çalışmada okul öncesi çocuklarının genelde ne tür programlar izledikleri ve ne tür programlardan olumlu veya olumsuz etkilendikleri araştırılmıştır. Okul öncesi çocuklarının izledikleri programlardan etkilenme derecelerini belirlemek amacıyla, araştırmacı tarafından çocuklara izlettirilen etkinliklerden hemen sonra kamera kayıtları tutulmuştur. Bu kayıtlar doğrultusunda sınıf içerisindeki çeşitli köşe etkinliklerinde çocuklar gözlemlenerek, yaptıkları serbest resim etkinlikleri dosyalanmıştır.Nitel özellik taşıyan çalışmada, gözlem yapılan uygulamalar (çizgi film, sinema, tiyatro, internet oyunları, bilgisayar oyunu, televizyon dizisi), 2009?2010 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar'daki bir ilköğretim okulunda (Hoca Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu) okul öncesi eğitimi gören 20 öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre bilgisayarda eğitim CD'si, tiyatro, çizgi film ve sinemanın çocuklar üzerinde olumlu etkisi olduğu; internet oyunları ve televizyon dizilerinin ise olumsuz etkilediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, çocuk programları, kitle iletişim araçları.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the influences of cartoons, theater, cinema, internet games, Educational PC CDs and television series on children getting pre-school education between the age of five and six (60-72 months). The study investigates what kind of programs pre-school children generally watch and what kind of programs have positive or negative effects on them. In order to determine the degree of the effects of programs watched on pre-school children, the researcher has made camera records after the programs are watched. In the light of these camera records the children were observed during various corner activities and the free style drawings of each were filed.In this study which carries quantitative characteristics, the practices observed (cartoons, theater, cinema, internet games, Educational PC CDs and television series) were applied on 20 pre-school students attending to a school in the province of Afyonkarahisar (Hoca Ahmet Yesevi Elementary School) in the academic year of 2009-2010.According to the results obtained from this study, while Educational Computer CDs, cartoons and cinema have positive effects on children, internet games and television series have negative effects on them.Key words: Pre-School education, children programs, mass communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk programlarının 60-72 aylık çocuk davranışlarına etkileri
dc.title.alternativeThe effects of children programs on children between 60-72 monthly
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmChild behavior
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmAnimated film
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmChildren's programs
dc.identifier.yokid392676
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279239


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess