İlköğretim sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu çalışmaya Afyonkarahisar il merkezinde görev yapan 300 sınıf öğretmeni katılmıştır.Araştırmanın verileri ?Uygulamaya Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Becerileri Ölçeği? ve ?Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği? ile toplanmıştır.Araştırmanın bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme beceri algıları ile sınıf yönetimi beceri algıları cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermemektedir. Sınıf öğretmenlerinin kıdemlerinin ve öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme beceri algılarının sınıf yönetimi becerilerinin tüm alt boyutlarıyla anlamlı bir şekilde ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of the study is to examine the relationship between the application-based educational technology-material development skills and classroom management skills of elementary education teachers. In the city center of Afyonkarahisar, 300 elementary education teachers have been participated in the study.The data of study have been collected through `Application-Based Educational Technology and Material Development Skills Scale` and `Classroom Management Skills Scale`.According to the findings, the elementary education teachers' perceptions on their educational technology and material development skills and classroom management skills do not differ by gender. It has been revealed that being experienced and the perceptions of educational technologies-the material development skills significantly predicted with classroom management skills and its all sub-scales among elementary education teachers.
Collections