Show simple item record

dc.contributor.advisorVarank, İlhan
dc.contributor.authorİlhan, Savaş
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:41Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:41Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26931
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu çalışmaya Afyonkarahisar il merkezinde görev yapan 300 sınıf öğretmeni katılmıştır.Araştırmanın verileri ?Uygulamaya Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Becerileri Ölçeği? ve ?Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği? ile toplanmıştır.Araştırmanın bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme beceri algıları ile sınıf yönetimi beceri algıları cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermemektedir. Sınıf öğretmenlerinin kıdemlerinin ve öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme beceri algılarının sınıf yönetimi becerilerinin tüm alt boyutlarıyla anlamlı bir şekilde ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the relationship between the application-based educational technology-material development skills and classroom management skills of elementary education teachers. In the city center of Afyonkarahisar, 300 elementary education teachers have been participated in the study.The data of study have been collected through `Application-Based Educational Technology and Material Development Skills Scale` and `Classroom Management Skills Scale`.According to the findings, the elementary education teachers' perceptions on their educational technology and material development skills and classroom management skills do not differ by gender. It has been revealed that being experienced and the perceptions of educational technologies-the material development skills significantly predicted with classroom management skills and its all sub-scales among elementary education teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between elementary education teachers' application based educational technology and material development skills and their classroom management skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmMaterial development
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid415300
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296364


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess