İlköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar'da bir özel ilköğretim okulunda 2009 ? 2010 eğitim öğretim yılında iki ayrı grup ile yapılmıştır.Araştırmada öntest ? sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin görüşlerinin alındığı görüşme formu geliştirilmiştir. Her bir grup için geliştirilen ölçme araçlarından alınan sonuçlar ayrı ayrı istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve grupların ortalamaları ve anlamlılık durumları incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarının verdiği puanların karşılaştırılması için ?t? testi kullanılmıştır. Görüşme formundan alınan görüşler NVivo 7 bilgisayar programında analiz edilmiştir. Bu araştırmaya göre öğrenme istasyonlarının uygulandığı deney gruplarının her ikisinin de akademik başarısı geleneksel yöntem uygulanan kontrol gruplarına göre daha yüksek çıkmıştır. Öğrenci görüşlerinin kelime analizlerine göre olumlu görüşlerin ortalaması %75.52, olumsuz görüşlerin ortalaması ise %28.18 oranında olması öğrenme istasyonları uygulamasının anlamlılık düzeyiyle örtüşmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğrenme istasyonları, Sosyal Bilgiler Eğitimi In this study, the effect of learning stations practises to academic success and durability (parmanence) was examined in the lesson of Social Knowledge for 5th grade students. The study was done with two seperate groups in a private primary school in Afyonkarahisar, in the academic year 2009-2010. Pretest-posttest control model was used in this study. Pretest and posttests were used as the measurement tool Besides, an interview form, in which students viewpoints had been asked, was developed. Results from measurement tools developed for each group were subjected to statistical analyses seperately and meaningfulness level was taken as 0.05. T-test was used for the comparison of points receiwed from measurement tools. Viewpoints gotten from the interwiev form were analysed in the Nvivo 7 computer programme. According to this study, academic succes of both experiment groups to whom learning practises were applied was higher than control groups to whom traditional methods were applied. The fact that the average of the positive viewpoints from students on the basis of word analyses were 75.52% and that negative viewpoints were 28.18%, showed that learning stations practise overlapped with the meaningfulness level.Keywords: Learning Stations, Social Knowledge Education
Collections