Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorMergen, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:40Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:40Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26929
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar'da bir özel ilköğretim okulunda 2009 ? 2010 eğitim öğretim yılında iki ayrı grup ile yapılmıştır.Araştırmada öntest ? sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin görüşlerinin alındığı görüşme formu geliştirilmiştir. Her bir grup için geliştirilen ölçme araçlarından alınan sonuçlar ayrı ayrı istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve grupların ortalamaları ve anlamlılık durumları incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarının verdiği puanların karşılaştırılması için ?t? testi kullanılmıştır. Görüşme formundan alınan görüşler NVivo 7 bilgisayar programında analiz edilmiştir. Bu araştırmaya göre öğrenme istasyonlarının uygulandığı deney gruplarının her ikisinin de akademik başarısı geleneksel yöntem uygulanan kontrol gruplarına göre daha yüksek çıkmıştır. Öğrenci görüşlerinin kelime analizlerine göre olumlu görüşlerin ortalaması %75.52, olumsuz görüşlerin ortalaması ise %28.18 oranında olması öğrenme istasyonları uygulamasının anlamlılık düzeyiyle örtüşmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğrenme istasyonları, Sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.description.abstractIn this study, the effect of learning stations practises to academic success and durability (parmanence) was examined in the lesson of Social Knowledge for 5th grade students. The study was done with two seperate groups in a private primary school in Afyonkarahisar, in the academic year 2009-2010. Pretest-posttest control model was used in this study. Pretest and posttests were used as the measurement tool Besides, an interview form, in which students viewpoints had been asked, was developed. Results from measurement tools developed for each group were subjected to statistical analyses seperately and meaningfulness level was taken as 0.05. T-test was used for the comparison of points receiwed from measurement tools. Viewpoints gotten from the interwiev form were analysed in the Nvivo 7 computer programme. According to this study, academic succes of both experiment groups to whom learning practises were applied was higher than control groups to whom traditional methods were applied. The fact that the average of the positive viewpoints from students on the basis of word analyses were 75.52% and that negative viewpoints were 28.18%, showed that learning stations practise overlapped with the meaningfulness level.Keywords: Learning Stations, Social Knowledge Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effects of learning stations technic on academic success and permanence in social sciences lesson in 5th classes of primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmLearning stations
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid415639
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296384


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess