İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını uygulamadaki sorunları ve bunların nedenleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim, yazma eğitiminin temelinin atıldığı dönemdir. Öğrenciler, birinci sınıf temel olmak üzere yazma çalışmalarına yönlendirilir. İkinci ve üçüncü sınıflarda yazma çalışmaları genişletilerek devam ettirilir. Dördüncü ve besinci sınıflarda kendilerinin oluşturabileceği kısa paragraflar yazdırılır. İkinci kademede ise planı türü ve ana fikri verilip yazma konuları daha kapsamlı bir yapıya kavuşturulur. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe 8. Sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları yanlışların nedenlerini incelemektir. Bu amaçla, Afyonkarahisar ili Bolvadin ilçesindeki iki okulda öğrenim gören 52 öğrenciye farklı türlerde, birer ay arayla yazılı anlatım uygulama çalışması yapılmıştır. Yapılan uygulama çalışmalarının ardından öğrencilere 19 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS Veri Analiz programı ile ?yüzde ve frekans? değerleri açısından incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda, öğrencilerin hangi alanlarda daha çok yanlışının çıktığı ve bu yanlışların nedeninin tespiti yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yazılı anlatım becerisi, Türkçe eğitimi, ilköğretim, değerlendirme Elementary Education period is the term when the education of writing is based. The students are directed to writing practices in 1st grade as the basic part. When these students are in the 2nd and 3rd grades, they are started to be applied much more enlarged writing practices. After this, when they are 4th and 5th grades, they are written short paragraphs which composed by themselves. In the second stage of elementary education, after central theme, plan and sort of the writing are given, subjects of writing are made up much more comprehensive. The aim of this study is to examine the causes of mistakes in writing expressions that are made by 8th grade level students. For this search, 52 students from two different schools in Bolvadin, in Afyonkarahisar were selected and these students were done practiced writing expressions in following two months. After this work of practicing, a questionnaire that contained 19 questions was applied to the students. The results of questionnaire were analyzed according to the values of ?percentage and frequency? by using SPSS Output Analysis program. Consequence of this study, it was identified that in which part of writing expressions the students made much more mistakes and the reasons for these mistakes.Key Words: Skills of writing expressions, Teaching Turkish, Elementary education, Evaluation
Collections