Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorOğuz, Fevzi
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:16Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:16Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26879
dc.description.abstractİlköğretim, yazma eğitiminin temelinin atıldığı dönemdir. Öğrenciler, birinci sınıf temel olmak üzere yazma çalışmalarına yönlendirilir. İkinci ve üçüncü sınıflarda yazma çalışmaları genişletilerek devam ettirilir. Dördüncü ve besinci sınıflarda kendilerinin oluşturabileceği kısa paragraflar yazdırılır. İkinci kademede ise planı türü ve ana fikri verilip yazma konuları daha kapsamlı bir yapıya kavuşturulur. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe 8. Sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları yanlışların nedenlerini incelemektir. Bu amaçla, Afyonkarahisar ili Bolvadin ilçesindeki iki okulda öğrenim gören 52 öğrenciye farklı türlerde, birer ay arayla yazılı anlatım uygulama çalışması yapılmıştır. Yapılan uygulama çalışmalarının ardından öğrencilere 19 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS Veri Analiz programı ile ?yüzde ve frekans? değerleri açısından incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda, öğrencilerin hangi alanlarda daha çok yanlışının çıktığı ve bu yanlışların nedeninin tespiti yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yazılı anlatım becerisi, Türkçe eğitimi, ilköğretim, değerlendirme
dc.description.abstractElementary Education period is the term when the education of writing is based. The students are directed to writing practices in 1st grade as the basic part. When these students are in the 2nd and 3rd grades, they are started to be applied much more enlarged writing practices. After this, when they are 4th and 5th grades, they are written short paragraphs which composed by themselves. In the second stage of elementary education, after central theme, plan and sort of the writing are given, subjects of writing are made up much more comprehensive. The aim of this study is to examine the causes of mistakes in writing expressions that are made by 8th grade level students. For this search, 52 students from two different schools in Bolvadin, in Afyonkarahisar were selected and these students were done practiced writing expressions in following two months. After this work of practicing, a questionnaire that contained 19 questions was applied to the students. The results of questionnaire were analyzed according to the values of ?percentage and frequency? by using SPSS Output Analysis program. Consequence of this study, it was identified that in which part of writing expressions the students made much more mistakes and the reasons for these mistakes.Key Words: Skills of writing expressions, Teaching Turkish, Elementary education, Evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını uygulamadaki sorunları ve bunların nedenleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study with 8th grade level students problems in application of writing rules and with the reasons for these
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting problems
dc.subject.ytmWriting errors
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmWrite
dc.subject.ytmWriting rules
dc.identifier.yokid444076
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319873


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess