Grafik tasarımın kurumsal kimliğe yansıması: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir kurumun kendini temsil etme şekillerinin tamamı o kurumun kimliğinimeydana getirmektedir. Kurumun kendini temsil ederken ne şekilde algılanacağınıyönlendiren görsel çalışmaların tamamıysa kurumsal kimlik sürecinioluşturmaktadır.Kurumsal kimliğe sahip kurumların kendilerini tanıtmada ve hedef kitleninbelleklerinde yer etmede, görsel kurumsal kimlik oluşturmanın ilk adımısayılabilecek olan amblem ve logoların önemi gözardı edilemez. Hazırlananlogoların yalın ve özgünlüğü sayesinde kurumlar kendilerini bulunmadıkları yerlerdede rahatlıkla temsil edebilmektedirler.Bu çalışmanın amacı ise görsel kurumsal kimlik hazırlama sürecinde, grafiktasarımının kurumsal kimliğe olan yansımasına ve kurumsal firmalar için grafiktasarımının büyük rolü olduğunun vurgulanmasına yöneliktir. All forms of self-representation of an institution constitute the identity of thatinstitution. All of the activities that guide how the organization is perceived torepresent itself is the corporate identity process.The aim of this study is to explain the reflection of graphic design oncorporate identity and the role of graphic design for corporate firms.Logos, which have a great role in introducing themselves to companies withcorporate identity and engraving people's minds. Logos, which are graphic designproducts, have great importance in remembering companies. With the simplicity andoriginality of the prepared logos, it is aimed to remind the company to every personwho identifies with the companies and sees the logo.
Collections