Browsing NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-11 of 11
-
7. sınıf fen ve teknoloji dersi `Maddenin tanecikli yapısı ve saf maddeler` konusunda artırılmış gerçeklik teknolojileri kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-22)Bu araştırmanın amacı, `Maddenin tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler` Artırılmış Gerçeklik teknolojisi kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ön test – son ... -
ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri Dersi altıncı sınıf öğretim programında yer alan `Güneş Sistemi ve Tutulmalar` ünitesinde ARCS Motivasyon Modeline göre tasarlanan öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik ... -
ARCS motivasyon modelinin maddenin tanecikli yapısı ünitesinde öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi: Bir karma yöntem araştırması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-23)Bu çalışmanın amacı; ortaokul 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde ARCS Motivasyon modelinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın çalışma ... -
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Bu çalışmanın amacı; 6. sınıf Dünya ve Evren ünitesinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, fen dersine yönelik tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ... -
Fen bilimleri dersinde yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Bu çalışma sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersinde Mitoz ve Mayoz Bölünme konusunun yavaş geçişli animasyon tekniği ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisini tespit ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-14)Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde uygulanan STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) temelli etkinliklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve problem çözme ... -
İlkokulda argüman temelli fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Bu araştırmanın amacı, argüman temelli fen öğretim modelinin, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, temel süreç becerilerine, problem çözme becerilerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ... -
Mobil uygulama destekli öğretimin ilkokul öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu çalışmanın amacı, mobil uygulama destekli öğretimin ilkokul öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarısına etkisinin incelenmesidir.Yapılan bu çalışma deneme modelinde ve ön test- son test uygulama ve kontrol ... -
Okuma motivasyonu ve okuduğunu anlamanın akademik başarıya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-14)Bu çalışmada okuma motivasyonu ve okuduğunu anlamanın akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay ili Hassa ilçesine ... -
Sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve derse karşı tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)21. yüzyılda dünyada meydana gelen değişimler her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bazı değişikler olmasını gerekli kılmaktadır. Eğitim sisteminin dinamik bir yapıda olması, yeni bilgilerin hayatımıza girmesi, eğitimde ... -
STEM etkinliklerinin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmanın temel amacı, altıncı sınıf fen bilimleri dersinde Kuvvet ve Hareket ünitesinin STEM eğitimine dayalı etkinlikler kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve ...