Reklamlarda kullanılan animasyon karakterlerinin tüketici algısı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde reklamların en sık kullanıldığı mecraların başında televizyon reklamları gelmektedir. Şirketlerin yoğunca kullandığı televizyon reklamları artık rakipleri ile farklılaşma yoluyla rekabet etmektedir. Bu farklılaşmanın ortaya çıktığı reklam çeşitlerinden biri de animasyon reklamlarıdır. Artık televizyonlarda yoğunca kullanılan animasyon reklamları, bu tez çalışmasının ana değişkeni olmuştur. Bu çalışmada, televizyon reklamlarında kullanılan animasyon karakterlerinin tüketici satın alma davranışı oluşturup oluşturmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Türkiye'nin her bölgesinden, TÜİK 2014 nüfus verileri kullanarak, kolayda örneklem yöntemiyle tespit edilen 1000 tüketiciye uygulanan anket sonucunda elde edilen verilere göre analizler yapılmıştır. Bağımsız Örneklem T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizinin yapıldığı çalışmanın sonuçlarına göre; animasyon reklamlarının tüketici satın alma davranışına olumlu yönde katkılar sağladığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Animasyon Reklamları, Televizyon Reklamları, Tüketici Satın Alma Davranışları. Today, the most frequently used medium for advertisements is television. Television advertisements, which are heavily used by companies, vie with their competitors through differentiation. One type of advertisement in which this differentiation is observed is advertisements which utilize animation. Animated advertisements, which are now very frequently used in television advertising, are the main variable of this dissertation. In this study an attempt has been made to determine whether animated characters used in television advertisements form a consumer buying behavior or not. Analyses have been performed based on the data obtained from a survey which was conducted with 1000 consumers, determined by the convenience sampling method using 2014 census data from the Turkish Statistical Institute. According to the results of the study, in which Independent Sampling T-Test and One Way Variance Analysis (ANOVA) were used, it has been determined that advertisements involving animation have produced positive contributions to consumer buying behaviors. Key Words: Animated Advertising, Television Advertising, Consumer Behaviours.
Collections