Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Fikret
dc.contributor.authorBaykut, Emine
dc.date.accessioned2020-12-02T09:44:32Z
dc.date.available2020-12-02T09:44:32Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26610
dc.description.abstractGünümüzde reklamların en sık kullanıldığı mecraların başında televizyon reklamları gelmektedir. Şirketlerin yoğunca kullandığı televizyon reklamları artık rakipleri ile farklılaşma yoluyla rekabet etmektedir. Bu farklılaşmanın ortaya çıktığı reklam çeşitlerinden biri de animasyon reklamlarıdır. Artık televizyonlarda yoğunca kullanılan animasyon reklamları, bu tez çalışmasının ana değişkeni olmuştur. Bu çalışmada, televizyon reklamlarında kullanılan animasyon karakterlerinin tüketici satın alma davranışı oluşturup oluşturmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Türkiye'nin her bölgesinden, TÜİK 2014 nüfus verileri kullanarak, kolayda örneklem yöntemiyle tespit edilen 1000 tüketiciye uygulanan anket sonucunda elde edilen verilere göre analizler yapılmıştır. Bağımsız Örneklem T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizinin yapıldığı çalışmanın sonuçlarına göre; animasyon reklamlarının tüketici satın alma davranışına olumlu yönde katkılar sağladığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Animasyon Reklamları, Televizyon Reklamları, Tüketici Satın Alma Davranışları.
dc.description.abstractToday, the most frequently used medium for advertisements is television. Television advertisements, which are heavily used by companies, vie with their competitors through differentiation. One type of advertisement in which this differentiation is observed is advertisements which utilize animation. Animated advertisements, which are now very frequently used in television advertising, are the main variable of this dissertation. In this study an attempt has been made to determine whether animated characters used in television advertisements form a consumer buying behavior or not. Analyses have been performed based on the data obtained from a survey which was conducted with 1000 consumers, determined by the convenience sampling method using 2014 census data from the Turkish Statistical Institute. According to the results of the study, in which Independent Sampling T-Test and One Way Variance Analysis (ANOVA) were used, it has been determined that advertisements involving animation have produced positive contributions to consumer buying behaviors. Key Words: Animated Advertising, Television Advertising, Consumer Behaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklamlarda kullanılan animasyon karakterlerinin tüketici algısı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of animation characters usage on consumer perception in advertisements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmBanner ads
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmViral advertising
dc.subject.ytmOutdoor advertisement
dc.identifier.yokid10093454
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415580


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess