Marka farkındalığı oluşturmada pazarlama aracı olarak sosyal medyanın kulanımı: Zen Pırlanta örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin getirmiş olduğu değişim ve olanaklar yıllardır devam etmiş olanalışkanlıklarımız üzerinde birtakım değişiklikler yaratmıştır. Sadece birey olarakdeğil, kurum olarak da bu değişime ayak uydurma zorunluluğu, bugünün yoğunrekabet ortamında bir mecburiyet haline dönüşmüştür.Bu nedenle rekabetçi davranış yöntemleri işletmeler arası ilişkilerde önceliklikonuma gelmiş ve bununla beraber, işletmeler ürettikleri mal ya da hizmetlereyönelik olarak farklılık yaratabilecek alternatif yol arayışı içerisinde bulunmuşlardır.Günümüz koşullarında sosyal medya bu amaçları yerine getirmek için etkili bir araçolmuştur.Markalar sosyal medya ortamlarında tüketici zihninde; içeriği, görünümü,sunduğu çeşitli farkındalık unsurları ile diğer rakiplerinden ayrışan marka olarak önplana çıkmaya başlamışlardır. Markaların pazar paylarını koruyarak, rekabetortamlarında başarılı olabilmesi, doğru sosyal medya platformlarında, doğrupazarlama stratejileri sunarak, yönetilmesi ile mümkündür.Bunun için marka ve işletmenini geniş kitleler tarafından tercih edilmesigereklidir ki buda sosyal medya mecraları ve buradaki tutundurma faaliyetleri ilegerçekleşir. Sosyal medya; hedef kitle zihnindeki markanın ve kurumun farklılaşarakkonumlandırılmasını sağlayacak uygulamalar ile marka yönetim sürecinde önemliişlevlere sahiptir. Technology has brought change that has created some changes to our habits, andthe amenities which continued for many years. Just, not as an individual but as aninstitution, an obligation to keep pace with this change, it has become a necessity intoday's highly competitive environment.Competitive behavior methods have become a priority in the relations betweenenterprises and, however, businesses have sought alternative ways to create adifference for the goods or services they produce. In today's world, social media hasbecome the best tool to fulfill these goals.Brands in these environments in the consumer mind; content, appearance,presented with various elements of awareness of other competitors have begun tostand out as the brand. It is possible for brands to be successful in competitiveenvironments by protecting their market shares and by creating and managing themin the right social media platforms by providing the right marketing strategies.For this, the brand and the company is required to be preferred by the broadmasses. This is through social media and promotional activities. Social media; it hasimportant functions in the brand management process with applications that willenable differentiating brand and institution in the mind of the target audience.
Collections