Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, İfakat Canan
dc.contributor.authorKiliç, Özge
dc.date.accessioned2020-12-10T11:43:28Z
dc.date.available2020-12-10T11:43:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265253
dc.description.abstractTeknolojinin getirmiş olduğu değişim ve olanaklar yıllardır devam etmiş olanalışkanlıklarımız üzerinde birtakım değişiklikler yaratmıştır. Sadece birey olarakdeğil, kurum olarak da bu değişime ayak uydurma zorunluluğu, bugünün yoğunrekabet ortamında bir mecburiyet haline dönüşmüştür.Bu nedenle rekabetçi davranış yöntemleri işletmeler arası ilişkilerde önceliklikonuma gelmiş ve bununla beraber, işletmeler ürettikleri mal ya da hizmetlereyönelik olarak farklılık yaratabilecek alternatif yol arayışı içerisinde bulunmuşlardır.Günümüz koşullarında sosyal medya bu amaçları yerine getirmek için etkili bir araçolmuştur.Markalar sosyal medya ortamlarında tüketici zihninde; içeriği, görünümü,sunduğu çeşitli farkındalık unsurları ile diğer rakiplerinden ayrışan marka olarak önplana çıkmaya başlamışlardır. Markaların pazar paylarını koruyarak, rekabetortamlarında başarılı olabilmesi, doğru sosyal medya platformlarında, doğrupazarlama stratejileri sunarak, yönetilmesi ile mümkündür.Bunun için marka ve işletmenini geniş kitleler tarafından tercih edilmesigereklidir ki buda sosyal medya mecraları ve buradaki tutundurma faaliyetleri ilegerçekleşir. Sosyal medya; hedef kitle zihnindeki markanın ve kurumun farklılaşarakkonumlandırılmasını sağlayacak uygulamalar ile marka yönetim sürecinde önemliişlevlere sahiptir.
dc.description.abstractTechnology has brought change that has created some changes to our habits, andthe amenities which continued for many years. Just, not as an individual but as aninstitution, an obligation to keep pace with this change, it has become a necessity intoday's highly competitive environment.Competitive behavior methods have become a priority in the relations betweenenterprises and, however, businesses have sought alternative ways to create adifference for the goods or services they produce. In today's world, social media hasbecome the best tool to fulfill these goals.Brands in these environments in the consumer mind; content, appearance,presented with various elements of awareness of other competitors have begun tostand out as the brand. It is possible for brands to be successful in competitiveenvironments by protecting their market shares and by creating and managing themin the right social media platforms by providing the right marketing strategies.For this, the brand and the company is required to be preferred by the broadmasses. This is through social media and promotional activities. Social media; it hasimportant functions in the brand management process with applications that willenable differentiating brand and institution in the mind of the target audience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka farkındalığı oluşturmada pazarlama aracı olarak sosyal medyanın kulanımı: Zen Pırlanta örneği
dc.title.alternativeThe use of social media as a marketing tool to create brand awareness: The example of Zen Pirlanta
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand awareness
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmJewel sector
dc.subject.ytmJewel industry
dc.subject.ytmZen
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10239609
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid547329
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess