Lojistik 4.0 ihtiyaçlarının belirlenilmesinde KFG : Bir lojistik firmasında uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Endüstri 4.0 kavramı her geçen gün hem ulusal ve uluslararası akademik literatürde hem de endüstriyel alanda daha çok karşımıza çıkan bir kavram haline gelmiştir. 4. Sanayi devrimi olarak da adlandırılan bu yeni kavram, otomasyonun daha ileri düzeyde kullanıldığı, sistemler arası bütünleşmenin arttığı, internetin ve sensörlerin üretim sürecine dahil edildiği, bilişim teknolojileri ile endüstri faaliyetlerini bir araya getiren , daha az maliyetle ve daha yüksek güvenilirlikle çalışan sistemleri kapsamaktadır. Endüstrinin kazandığı bu yeni boyutun üretim sistemleri ile doğrudan ilişkili olan lojistik sistemlerini de etkilemesi kaçınılmazdır. Bu şekilde ortaya çıkan lojistik 4.0 kavramı ile işletmelerin birçok köklü değişikliğe gitmelerinin gerekliliği beklenen bir durumdur.Bu çalışmada, endüstrinin kazandığı bu yeni sürece uyum sağlama aşamasında olan bir lojistik firmasının yeni sisteme ait gereksinimlerinin tespitinde KFG yöntemi ele alınmıştır.KFG, müşteri memnuniyetini artırmak için müşteri ihtiyaçlarını teknik ihtiyaçlara dönüştüren müşteri odaklı bir yaklaşımdır. Bu çalışmada KFG, literatürde sıkça karşılaşılan kullanımından farklı olarak, bir lojistik firmasının lojistik 4.0 uygulamalarına sahip olabilmek için ne tür lojistik 4.0 ihtiyaçlarının olduğunun belirlenmesinde ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ne tür teknik gelişimlere ihtiyaç duyduğunun ortaya konmasında kullanılmıştır.Çalışmanın temel amacı; yeni bir kavram olarak ortaya çıkan Lojistik 4.0'ın temel özelliklerini sunmak ayrıca yeniliğe açık fakat geleneksel yöntemler ile lojistik hizmetlerini sürdüren bir lojistik firmasının lojistik 4.0 kapsamında dizayn edilmiş yeni süreçler ile tanışmasını sağlamak ve bu yeni dizaynları kendi süreçlerine entegresyonu için neler yapması gerektiği konusunda önerilerde bulunmaktır. In the recent years the concept of industry 4.0 has become more common in both national and international academic literature and in the industrial field.This new concept also called fourth industrial revolution,includes systems where more advanced automation is used , increased usage of inter-system integration ,the internet and sensors are incorporated into the manufacturing process ,combining information technologies and industry activities ,operating at lower cost and higher reliability.Its is inevitable that this new dimension gained by the industry will also affect logistics systems which is directly related to production systems.With the concept og logistics 4.0 that emerged in this way , its expected that business should go through many radical changes .In this study Quality Function Deployment method has been discussed in determining the requirements of a new logistics system which is in the process of adapting to the new process gained by industry.QFD is a customer-oriented approach that transforms customer needs into technical needs in order to increase customer satisfaction.With this study , unlikely the usage to determine what kind of logistics 4.0 requirements a logistics company needs to perform in order to have logistics 4.0 applications and to determine what are the technical improvements to be done to meet these needs.The main purpose of the study ;to present the basic features of logistics 4.0,which emerged as a new concept ,to introduce new processes designed in the scope of logistics 4.0 to a logistics company that is open to innovation but continues its logistics services with traditional methods and to make suggestions about what to do to integrate these new design into their own processes.
Collections