Kız öğrencilerde olimpik değerler eğitim programı (ODEP) uygulamalarının `Saygı` ve `Arkadaşlık` algısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada Van ilinin Edremit ilçesindeki Edremit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde (EMTAL) öğrenim gören, kız öğrencilerde Olimpik Değerler Eğitim Programı (ODEP) uygulamalarının `Saygı` ve `Arkadaşlık` algısı üzerindeki Etkisinin saptanması amaçlanmıştır.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilimi) yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı, EMTAL 9. Sınıf öğrenciler olup 1 kişi fiziksel engelli 1 kişide kaynaştırma eğitiminde, toplamda 71 kız öğrenci oluşturmuştur. ODEP uygulamaları, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Beden Eğitimi ve Spor Dersleri, Okul İçi Ders Dışı Etkinlikler ve Okul Dışı Etkinlik kapsamında planlanarak yapılmıştır. Araştırma, gözlem ve odak gurup görüşmesinden yararlanılmıştır. Okul müdürü, müdür yardımcısı, rehber öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni gözlemci olmuştur. Katılımcılardan veri toplamak için uygulamaların içinde aktif yer alan bir (1) engelli toplamda 11 kişi ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Katılımcılardan ses kaydı ile görüşleri alınmış ve düz yazı haline getirilmiştir. Görüşmelerin çözümlenmesi ve kodlanması alanında uzman 3 kişi tarafından yapılmıştır. Güvenlik hesaplaması sonucunda kodlayıcılar arasındaki uyum r=0.76 bulunmuştur. Araştırma bulgularında, katılımcıların ODEP uygulamaları ile birlikte saygı ve arkadaşlık değerleri yanında mutluluk, özgüven, farkına varma, başarı, tanışma, katılım, istek ve örnek olma alt temalarına ulaşılmıştır. Öğrenci deneyimi temelli bu program ile birlikte hem sporcu sayısı ve spor branşlarında çeşitlilikte artış gözlenmiştir.Sonuç olarak, katılımcıların saygı ve arkadaşlık değerlerine yönelik kazanımların kapsamı genişlediği, ders ve sporu gündelik yaşamlarına adapte ettikleri, disiplin problemlerinin hiç kalmadığı tespit edilmiştir. Katılımcı öğrenciler okulu sahiplenmiş, yeni spor branşların katılmış ve okullarını hem bölgesel hem de ulusal müsabakalarda temsil ederek başarılar kazanmışlardır. ODEP uygulamalarının beden eğitimi ve spor ders müfredatına ve ders dışı etkinliklerde kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir. In the study, it was aimed to determine the effect of Olympic Values Education Program (OVEP) applications in female students studying at Edremit Vocational and Technical Anatolian High School in the district of Edremit, Van on `Respect` and `Friendship` perception. In the study, phenomenology approach which is one of the qualitative research methods was used. The participants of the study consists of 71 female 9th grade EMTAL students one of which is physically disabled and one of which belongs to inclusive education in the 2018-2019 school year. OVEP applications were carried out by planning for Physical Education and Sports lessons, within school extracurricular activities and extra-scholastic activities. The study used observation and focus group interviews. The principal, the assistant principal, the school counselor and the physical education teacher served as observers. To gather information from the participants, a focus group interview was carried out with 11 individuals one of which is a disabled student participating actively in the applications. The opinions of the participants were received by voice records and the records were written down. The analysis and coding of the interview were carried out by three field experts. As a result of reliability measurement, the unity between coders were found as r=0.76. The findings of the study revealed respect and friendship values of participants in OVEP applications along with happiness, self-confidence, realization, success, meeting, participation, demand and exemplifying themes. With this program which is student experience based, an increase in both the number of athletes and the variety of sports branches.Consequently, it was determined that the extent of acquisitions related to respect and friendship values expanded, that the students adapted lessons and sports in their daily lives, and that no discipline problems remained. The participants embraced the school, joined new sports branches and succeeded in both regional and national competitions by representing the school. It is suggested that OVEP applications be included in PE lessons and extracurricular activities and popularized.
Collections